Annons

Korrupta bilder med D80

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag håller tummarna Jerker att den kommer att fungera fint nu för dig !

Går fortfarande och "småvärker" om jag skall slå till...

Mats
 
Hi folks

Vet inte om jag bara har haft tur men jag har tagit över 40000 bilder med min D100 och 20000 med min D2X och aldrig haft en enda korrupt bild från någon av kamerorna (liknade de ni berättar om här). Formaterar inte ens korten i kamerorna utan låter bara Nikon View radera dom när overföringen är klar. Har hela tiden använt en (egentligen tre olika) kortläsare, samma fyra minneskort. Sandisk II 2GB, Sandisk 256 MB, Sandisk 512MB och Lexar 512 kort. Funkat helt felfritt under fyra år.

D100 har gått helt felfritt under hela tiden medan min D2X var inne fyra gånger på en månad i början av sin karriär hos mig för byte av bildbehandlingskort.
 
Det verkade vara minneskortet, har nu fått nytt kort från fotobutiken och vi testade redan i butiken i flera omgångar med att ta foton med gamla och nya minneskortet.

Lite förvånad att det inte upptäcktes när kameran var på service, jag bad dem uttryckligen kontrollera minneskortet senast jag var dit eftersom jag själv inte har flera sådana kort.

Jag har nu meddelat service företaget om att felet högst troligt var i minneskortet. Inget fel på Nikon denna gång vad det verkar.

Jättetack för eran hjälp!

:)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.