Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Korn-reducering
- Trådstartare _lkerdun
- Start datum
Estethia
Aktiv medlem
maxzomborszki
Aktiv medlem
Jag har precis börjat använda mig av Noise Ninja. Programmet finns att ladda ned gratis för utvärdering och sedan kostar det $29 eller $69 beroende på om du vill ha 8- eller 16-bitars färgstöd och batchhantering.
Du köper den över nätet och betalar du med vanligt Visakort dras beloppet direkt och du får en registreringsnyckel. Funkar klockrent. Programmet finns dessvärre bara till PC/Win och är fristående, men skaparen funderar på att göra en Photoshop-plugin efter att många användare önskat sådant.
En utvärdering av olika brusreduceringprosgram finns på http://www.michaelalmond.com/Articles/noise.htm
Jag har även testat en demoversion av Grain Surgery 2 och den är trevlig om lite dyrare. För normalt bruk behöver man ju bara $29 varianten av Noise Ninja. Grain Surgery har dock den roliga funktionen att lägga på filmkorn. Har du en mjuk bild kan du till exempel lägga dit Tri-X korn om du tycker det vore kul. Dessutom finns Grain Surgery både för Mac och PC/Win samt som plugin till Photoshop.
Du köper den över nätet och betalar du med vanligt Visakort dras beloppet direkt och du får en registreringsnyckel. Funkar klockrent. Programmet finns dessvärre bara till PC/Win och är fristående, men skaparen funderar på att göra en Photoshop-plugin efter att många användare önskat sådant.
En utvärdering av olika brusreduceringprosgram finns på http://www.michaelalmond.com/Articles/noise.htm
Jag har även testat en demoversion av Grain Surgery 2 och den är trevlig om lite dyrare. För normalt bruk behöver man ju bara $29 varianten av Noise Ninja. Grain Surgery har dock den roliga funktionen att lägga på filmkorn. Har du en mjuk bild kan du till exempel lägga dit Tri-X korn om du tycker det vore kul. Dessutom finns Grain Surgery både för Mac och PC/Win samt som plugin till Photoshop.
snelhest
Medlem
maxzomborszki skrev:
Programmet finns dessvärre bara till PC/Win och är fristående, men skaparen funderar på att göra en Photoshop-plugin efter att många användare önskat sådant.
En liten rättning. Noise Ninja finns visst både till Max OS X samt som plugin till PS!
Det kanske har släppts nyligen..
Jag har förvisso bara testat Noise Ninja, och dessutom införskaffade jag det nyligen, men jag tvivlar på att man kan få bättre resultat än med det! Jag blev fullständigt paff när jag såg vad den lyckades göra med en extremt kornig bild från en rulle som jag trodde var tagen helt förgäves (ISO 1600, dålig belysning och utan stativ ).