ANNONS
Annons

Korkat att kopa Canon 20D nu?

Produkter
(logga in för att koppla)

Fredrik80

Aktiv medlem
Ar det idiotiskt att kopa en Canon 20D nu? Ar det valdigt sannolikt att en ersattare kommer snart? Nar isafall?

Vill inte ha nan lang diskussion med spekulationer tack. Vill bara veta ifall nagon hort nagot eftersom jag inte haller nan vidare koll pa vad som hander.

Tacksam for svar.
 
Tror ingen har exakta datum på nästa modell, men devisen att en nu modell kommer vart 18:e månad ger att nästa modell kommer mars-april nästa år.

Det är aldrig dumt att köpa något som man vill ha, det dumma är att vänta på nästa modell, och nästa och nästa.
 
Tack for snabbt svar Per. Ja, isafall ar det bara att klippa till. Jag tankte mest ifall jag missat "DEN STORA NYHETEN" att en superersattare kommer ut om 2-3 veckor eller nat. Men om det nu inte ar sa finns det inget att tveka infor. Tack.
 
Jag har inte hört några pålitliga rykten om nya modeller. Men Canon säger att nästa släpp av nya produkter är i samband med PMA i skiftet jan/feb. Om Eos 20D ersätts då säger de inte, såklart.
 
Jag hade väntat..OM jag tänkte köpa nytt. (Även om jag är osäker på om det kommer ngt nytt, 20D står sig ju mkt bra idag).

Om rykten börjar gå om ersättare så lär ju beggpriserna falla lite till, så det kanske är det många ggr det bästa köpet. Men det är ju beggat såklart.


Mvh Niclas,
 
Tack for svaren. Grejen ar den att jag jobbar med detta sa kan inte vanta alltfor lange. Ifall jag vantar maste jag isafall hyra eller lana utrustning. Blev ranad nyligen och ar helt utan utrustning. Sa om det ar osakert om det ens kommer en ersattare i jan/feb sa ar det battre att kopa.
 
En efterträdare skulle möjligen nå butikerna i mars ungefär.

Att hyra äter direkt upp ett tapp i andrahandsvärde.
 
Fredrik - vad har du för utrustning nu? Och något speciellt som gör att du börjat fundera på uppgradering? Om du kirrar jobbet med den befintliga utrustningen är det ju kanske fullt möjligt att avvakta lite?

Själv står jag utan DSLR sen i sommras då 300D dog i Sydafrika. Imorgon tänker jag slå till på en ny 20D. Har arbetsresor på kommande till Asien och Afrika de kommande månaderna och jag vill plåta. Speciellt med Canons cashback på 150 euro (gäller i vissa länder, kolla trådar här på FS) känns det som en bra affär just nu. Och en bra kamera är det ju, ingen tvekan.

/Andreas

EDIT: Okej, där kom förklaringen till varför du funderar på att köpa kamera... beklagar att du blev rånad, men dessvärre händer det väl förr eller senare. Du har visst varit nere i Indien rätt länge redan.
 
froderberg skrev:
En efterträdare skulle möjligen nå butikerna i mars ungefär.

Att hyra äter direkt upp ett tapp i andrahandsvärde.

Sen lär det väl bli en stor efterfrågan också, så innan den finns tillgänglig i större kvantiteter har väl halva sommaren gått.
 
Zoso skrev:
Sen lär det väl bli en stor efterfrågan också, så innan den finns tillgänglig i större kvantiteter har väl halva sommaren gått.

Nja. Det brukar komma en rejäl laddning tidigt av konsumentkameror som 20D. Beställer man tidigt är man med i första vågen. Sen brukar det ta en två veckor till en månad för nästa storsänding.
 
Jag köpte precis en ny 20D. Bytte upp mig från en 350D. Köpte den ny för ungefär vad folk vill ha för den begagnad och med cashbacken så blev mitt nypris klart under vad snittet på begade 20D är här på fotosidan.

...Fast jag gjorde en skaplig förlust på min 350D. ;o(
 
Nää, mer att jag fick för dåligt betalt för min 5 mån gamla 350D. Fast om man jämför med hur mycket jag tappade på min 300D så är det inte så farligt! ;o)

20D ÄR en mycket bättre kamera än 350D (för mig) trots att specarna är väldigt lika.

/Micke

Foto-Rickard skrev:
Du menar väl inte att 350D var bättre kamera för dig än 20D? :S
 
jag köpte en 20D idag! :) korkat? tja.. vet inte riktigt... visst en ny ersättare kommer säkert efter nyår... men jag anser att 20D inte blir sämre bara för att det komemr en nyare modell. Den eventuella nya kameran kommer säkert kosta lite mera, dröja med leveranser.

Jag känner mig nöjd i alla fall... det är det viktigaste!
 
Eos 20d

Borde inte Canon ha nått svar på nikon D200 ?...Borde dom ha..annars kommer dom nog tappa kunder. Kommer säkert nått "rykte" snart.
 
Re: Eos 20d

Wolfskin skrev:
Borde inte Canon ha nått svar på nikon D200 ?...Borde dom ha..annars kommer dom nog tappa kunder. Kommer säkert nått "rykte" snart.

Det kommer säkert något under första halvan av 2006, men står man utan kamera nu är 20D inte alls något dåligt köp. Den blir ju som sagt inte sämre för att det kommer nya kameror :)
 
Re: Eos 20d

Wolfskin skrev:
Borde inte Canon ha nått svar på nikon D200 ?...Borde dom ha..annars kommer dom nog tappa kunder. Kommer säkert nått "rykte" snart.

De kan inte vara helt i fas med varandra. Men ett svar kommer säkert snart. Största frågsn är väl om kameran blir väderskyddad - där verkar Canon ha blivit tagen på sängen.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.