Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Koppla recension till annons

Produkter
(logga in för att koppla)

jpgrahn

Aktiv medlem
La just upp en ny annons för ett gammalt objektiv.
Objektivet finns recenserat i produktdatabasen men det är x!€%%&% knöligt att kunna skapa en länk.
Det är ju så bra att kunna visa den som är intresserad vad andra tycker om objektivet men kan man inte göra det lättare att hitta annonsen än en oändligt lång droplista?
Jag vet ju inte de tekniska svårigheterna men som det nu är är det inte optimalt.
Jag valde att klistra in en länk från recensionen istället. Vilket fungerar men inte är optimalt.
Dessutom vet jag inte hur jag gör en klickbar länk. Fast det är ju mitt eget fel...

Kan man tänka sig att man fick söka i produktdatabasen och sedan välja från urvalet?

Det finns redan en länk i produktdatabasen för att lägga in en annons om en viss produkt. Gå in på produkten och titta uppe till höger.

Tack, kul att veta.
Men hur gör man?
Med risk för riktig idiotvarning.
Jag försökte men det enda jag får är sidan där jag lägger in annonsen. Ingen länk vad jag kan se.
Sitter på en mac med Lion och Chrome. Vet inte om det spelar roll.
Måste fortfarande manuellt leta i den "oändligt" långa listan på recensioner.

Det verkar vara något knas. Jag testade nyss och digitala systemkameror verkar fungera, men inte objektiv. Vissa produktområden verkar fungera, medan andra inte gör det. Kodsnickaren? :)

Tack, kul att veta.
Men hur gör man?
Med risk för riktig idiotvarning.
Jag försökte men det enda jag får är sidan där jag lägger in annonsen. Ingen länk vad jag kan se.
Sitter på en mac med Lion och Chrome. Vet inte om det spelar roll.
Måste fortfarande manuellt leta i den "oändligt" långa listan på recensioner.

Kategori "Objektiv"
Passar till "Canon EF" eller annat
I produktlistan finns sedan objektiven att koppla till annonsen.

Kategori "Objektiv"
Passar till "Canon EF" eller annat
I produktlistan finns sedan objektiven att koppla till annonsen.

Tack för förslaget.
Men när du själv gjort ovanstående har du då produkten som du utgick från kopplad till din annons?

Martin verkar ju ha upptäckt att det fungerar med kameror men inte med objektiv.

Tack för förslaget.
Men när du själv gjort ovanstående har du då produkten som du utgick från kopplad till din annons?

Martin verkar ju ha upptäckt att det fungerar med kameror men inte med objektiv.

Jag prövade att lägga upp en annons. Det fungerade både med kameror och objektiv. Kameralistningen är dock sorterad i registreringsdatum, vilket gör det minst sagt knepigt att hitta.

Jag prövade att lägga upp en annons. Det fungerade både med kameror och objektiv. Kameralistningen är dock sorterad i registreringsdatum, vilket gör det minst sagt knepigt att hitta.

Fast nu har du nog missförstått något. Jag pratar inte om att klicka på knappen "Lägg in privatannons" under Köp/Sälj.

Jag har försökt igen. Skam den som ger sig..

Precis som Martin beskrev så verkar det fungera för annonser som gäller kameror.
Men det fungerar inte för annonser som man vill lägga upp från en objektivrecension.
Har inte provat några andra produkter.

Om man absolut måste gå från en objektivrecension, gör man så här:
- Tryck på länken för att lägga upp en annons
Inget kommer vara förifyllt på annonssidan.
- Välj Kategori Objektiv
- I samma ögonblick som du trycker på "Passar till" kommer objektivet dyka upp som valt i produktlistan.

Det är uppenbart att det är en liten bugg, men det fungerar ändå.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar