Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Koppa HDMI till Mac Skärm

Produkter
(logga in för att koppla)
Var i Sverige hittar man en sladd som är

- Mini Display HONA
- HDMI HONA

http://www.alibaba.com/product-gs/552842569/Mini_displayport_female_to_hdmi_female.html?s=p

Blev inspirerad efter att läst Friedmans e-bok om a99

Alibaba har rört till det – bilden du länkar till visar en Mini DVI hane till HDMI hona. Vad behöver du?

Sladdar finns att köpa på Kjell&Co och ELFA i Sverige. Har du tid att vänta så finns allt att köpa på ebay.com eller dx.com
Alibaba är såvitt jag förstått till för köpare/säljare av stora partier av varor.

Vad är det Friedman tipsar om i boken?

Senast ändrad:
Nej så enkelt är det inte.
Apple 27"Cinema display har en mini display-hane kontakt. Det finns inga sladdar som är hona HDMI-hona mini Display. Ej heller könbytare. Experter säger dessutom att det är mycket tveksamt om signalen rent tekniskt fungerar.
Lägger ner detta projekt......

Nej så enkelt är det inte.
Apple 27"Cinema display har en mini display-hane kontakt. Det finns inga sladdar som är hona HDMI-hona mini Display. Ej heller könbytare. Experter säger dessutom att det är mycket tveksamt om signalen rent tekniskt fungerar.
Lägger ner detta projekt......

Det fungerar om det är en Mini Diplayport, men är det en TB kontakt så blir det svårare.
Könsbytare finns. http://www.ebay.com/itm/Mini-Displa...=US_Video_Cables_Adapters&hash=item4600fc4306

Vad är det Friedman tipsar om i boken?

Hittade den länken också, men nägra "experter" hävdar att det inte går att sända signalen till en Cinema Display.

Det är troligen A99:an som ska anslutas eftersom det är en Sonytråd och TS nämner den bok om den kameran ;)

Precis och eftersom DisplayPort inte har samma signalering sim HDMI/DVI finns det inga enkla sladdar/adaptrar. Så man behöver nån liten låda som kostar runt 1500:- för att få till det...

Precis och eftersom DisplayPort inte har samma signalering sim HDMI/DVI finns det inga enkla sladdar/adaptrar. Så man behöver nån liten låda som kostar runt 1500:- för att få till det...

Verkligen!?

Jag har kopplat Macar med Både DisplayPort och ThunderBolt till både skärm med DVI och TV med HDMI med addaptrar för ca 200:-

Vad det gäller MacBook Pro med TB, så vet jag av egen erfarenhet att adaptrar som är för Mini DisplayPort fungerar utmärkt för både DVI och HDMI.

Förtydligar:
Enkla adaptrar fungerar med vissa DP->HDMI sk Dual Mode eller DisplayPort++.
Men andra hållet HDMI->DP kräver mer avancerade saker.

Förtydligar:
Enkla adaptrar fungerar med vissa DP->HDMI sk Dual Mode eller DisplayPort++.
Men andra hållet HDMI->DP kräver mer avancerade saker.

Då är vi överens!

Orsaken till mitt inlägg och min fråga till dig är det faktum att jag regelbundet stöter på diverse felaktiga påståenden om både DP och TB.
Framför allt det senare.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar