Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kopiering på nätet

Produkter
(logga in för att koppla)
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kopiering på nätet

tydal skrev:
Ja, såvida inte... hmmm, jag fick en idé. De som stal bilder från dig, förändrade de bilderna något (t.ex. beskar/ändrade storlek) eller var det exakt samma bild som på din hemsida?

Att identifiera en fil är ju inga problem, men en bild som kan ändras är värre.

Det har varit olika, några gjorde ett collage av bl.a. mina bilder. Men nog om detta, det är löst för längesen. Det är tyvärr alltför vanligt med bildstölder, jag rekommenderar fotografer att gå med i t.ex. SFF för att få stöd, råd och uppbackning när det händer. Ovärderligt för mig i alla fall.

Kan någon se bilden, spela musiken eller köra programmet så går det att kopiera. På ett eller annat sätt. Vill du visa dina bilder får du acceptera att folk kan hitta på vad som helst med dem, och sålänge de gör det för enskilt bruk och inte sprider dem vidare som deras egna alster förstår jag inte riktigt problemet.

Och skulle nu någon känna igen mitt namn så kan jag bekräfta att det var jag som var med i TV för lite drygt ett år sen och pratade om kopieringsskydd på cd-skivor (Musikbyrån i SVT och Insider i TV3). Eftersom jag inte kan lyssna på kopieringsskyddade skivor (de funkar inte i alla cd-spelare, däribland mina) valde jag att ladda ner Kents skiva från Internet och skickade sedan en hundralapp till skivbolaget som betalning.
He, det där kommer jag ihåg från programmet. ;)

ANNONS
Sony Winter Cashback hos Götaplatsens Foto