Annons

Kopiera makro

Produkter
(logga in för att koppla)

emil_nilsson

Ny medlem
Hejsan!

Jag har ett makro som jag är väldigt nöjd med, problemet är att det ligger på min gamla dator som har kraschat. Och jag har inte lyckats göra om det så jag blir nöjd.

Min fråga är:

Hur kopierar jag lager från en gammal bild in i ett nytt makro på min nya dator?

Jag provade att kopiera lagren i "det gamla makrot" som finns i .psd filen in i en ny bild och det fungerade, men jag vill gärna göra ett makro av lagren så jag slipper att kopiera varje gång jag vill ha just den redigeringen, när jag provade att göra det (på det sättet som jag trodde skulle fungera) så fungerade det inte.

Ursäkta om min fråga verkar rörig, vet inte hur jag ska förklara.

Den som svarar får gärna beskriva hur jag ska göra som om jag vore en komplett idiot

Tacksam för svar!

Mvh/ Emil
 
Hej Emil !

Jag vet hur man gör ! Men först lite frågor. Snurrar hårddisken i den krachade datorn.

Om inte är de kört !

Du behöver ett USB minne , och ett operativsystem som går att köra från USBminnet (LINUX).

Linux har små enkla operativsystem som enkelt monteras på USBminne och körs direkt från

USB.

Jag kommer att ge dig instruktioner och länkar för att kunna plocka ur filerna från den

trasiga datorn.

Jag har haft samma problem men löste de.

Jag hör av mig under helgen !

Anders J
 
Hej Emil !

Jag vet hur man gör ! Men först lite frågor. Snurrar hårddisken i den krachade datorn.

Om inte är de kört !

Du behöver ett USB minne , och ett operativsystem som går att köra från USBminnet (LINUX).

Linux har små enkla operativsystem som enkelt monteras på USBminne och körs direkt från

USB.

Jag kommer att ge dig instruktioner och länkar för att kunna plocka ur filerna från den

trasiga datorn.

Jag har haft samma problem men löste de.

Jag hör av mig under helgen !

Anders J


Hejsan Anders!

Det är en Mac och en del av problemet är att jag inte har den kvar.
Så jag måste på något sätt använda mig av en bild som har lagren från makrot i sig och få över dem i min nya dator.

Tack för ditt svar!

Mvh/Emil
 
Hej igen EMIL !



Har du bara macrot (ATN fil) eller har du även kvar PSD filen ?

Har du PSD filen är de bara att öppna den och spara i valfritt bildformat !

Lycka till !

MVH/ Anders J
 
Hej igen EMIL !



Har du bara macrot (ATN fil) eller har du även kvar PSD filen ?

Har du PSD filen är de bara att öppna den och spara i valfritt bildformat !

Lycka till !

MVH/ Anders J


Hejsan Anders!

Jag har bara psd-filen kvar.
Men jag får inte över lagren från den filen till en ny (oredigerad) bild om jag ska spela in ett nytt makro.

Det fungerar att bara kopiera lagren till den nya bilden, men jag tycker det är tidsödande att göra det, vill hellre ha en makro.

Mvh/Emil
 
Hejsan Anders!

Jag har bara psd-filen kvar.
Men jag får inte över lagren från den filen till en ny (oredigerad) bild om jag ska spela in ett nytt makro.

Det fungerar att bara kopiera lagren till den nya bilden, men jag tycker det är tidsödande att göra det, vill hellre ha en makro.

Mvh/Emil

Du måste skapa dem på nytt. Om det är justeringslager så kan du först spara undan inställningarna som preset.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.