Annons

Kopiera folks bilder går.

Produkter
(logga in för att koppla)
gå till tävlingar, där man ser miniatyrer,. hgöger klicka på miniatyr , > öppna i nytt fönster, höger klick > spara som

nämner bara ett fel.

Vill bara säga att det finns fler sätt men det behöver jag inte skriva ut här...

/Benny

Print Screen är ganska effektiv. Jag har funderat på detta... Menar att, vi befinner oss på ett bild-community. Inget konstgalleri.

Att "leka" vidare med bilder borde uppmuntras. Menar inte att stjäla bilder, men att för egen skull testa att göra svartvitt, öka kontrast med mera. Realisera sina kritiska tankar och spontana idéer. Kanske till och med posta ett förslag i bildform istället för ord. Osv.

Som sagt, det är busenkelt att sno en bild om man vill det. Därför känns snubbeltråden som finns här nu lite felplacerad.

Fotosidan är ett kreativt forum och kreativiteten borde i alla lägen komma först.

Det här ämnet har diskuterats sen "kopieringsskyddet" är gammal och Magnus argument har säkert också dykt upp tidigare men jag måste säga att han har formulerat det på ett kärnfullt sätt i rätt sammanhang!

Sen är det ju faktiskt också så att det är helt lagligt att kopiera de här bilderna för privat bruk, så det är ju egentligen ett sorts "förbud utan befogenhet..." (även om man iofs. har all rätt i världen att koda en webbsida enligt eget önskemål så länge man inte bryter mot någon lag...)

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto