Annons

Kopiera alla bilder indesign

Produkter
(logga in för att koppla)

FrePe

Aktiv medlem
Hej,

Jag har eftersökt en funktion jag skulle vilja hitta i Indesign CS4,

Låt säga att jag gjort en layout där jag använt bilder utspridda på olika ställen bland mina diskar, när jag nu är klar vill jag göra lite förändringar på vissa bilder samt skala ner & skärpa för tryckstorleken.

Jag vet att jag kan välja "redigera i PS" sedan spara ner till ny fil & länka om. Men det vore smidigare om jag kunde i Indesign välja att kopiera att använda bilder till en ny samlad mapp och förhoppningsvis skulle indesign då uppdatera länkarna automatiskt. Det rör sig om många bilder, därav vill jag hitta ett enkelare sätt.

Tack på förhand,

/Fredrik

Jag vet att jag kan välja "redigera i PS" sedan spara ner till ny fil & länka om.
Nu har jag iofs inte Indesign framför mig, men det enklaste är att "redigera original" och sedan bara stänga filen när du är klar. Utan att döpa om eller spara om. Då uppdaterar Indesign automatiskt.

Jo, det är vad jag försöker förklara som det sättet som jag känner till. Nu vill jag dock skala ner och skärpa bilder för tryck och ha kvar orginalen, låg alla orginalen på samma ställe så skulle jag lätt kunna göra en backup på denn mapp men det går ej nu.

Okej, du jobbar mot originalen och vill inte ändra dem...

Återigen -- en liten reservation för att jag inte har programmet framför mig. Men det finns en funktion som heter "samla ihop för tryck" eller något liknande, som skapar en mapp med den aktuella Indesignfilen och alla typsnitt och bilder som används.

ja, det enklaste är att göra en Alt+Shift+Ctrl+P och packa ihop den. Då får du ju även alla eventuella varningar väldigt tydligt paketerat.

..såg att andra hunnit svara med samma lösning som jag
Jag skulle pröva att paketera dokumentet, då får du med dig allt som hör till, bland annat alla bilder.
Du kommer att få en kopia av alla bilder så ursprungsbilderna ligger kvar på sina platser.

File/Package

ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto