Annons

Kopa tillbehor i Hong Kong?

Produkter
(logga in för att koppla)

merino

Ny medlem
Jag kopte mig en canon 450d for inte sa lange sedan och har precis borjat intressera mig for fotografering. Ar for tillfallet ute och reser i Asien och ar just nu i Hong Kong.
Finns det vissa tillbehor som jag garanterat kommer behova i framtiden for att utveckla mitt fotograferande och som ar vart att kopa har da det ar lagre priser an hemma?
Ar tacksam for tips :)
 
Jag kopte mig en canon 450d for inte sa lange sedan och har precis borjat intressera mig for fotografering. Ar for tillfallet ute och reser i Asien och ar just nu i Hong Kong.
Finns det vissa tillbehor som jag garanterat kommer behova i framtiden for att utveckla mitt fotograferande och som ar vart att kopa har da det ar lagre priser an hemma?
Ar tacksam for tips :)

Jag beställde inte för så länge sen från just Hong Kong.

OC-E3 kabel - För att köra blixten ofshoe.
Trådlösare, trådlös utlösare till kameran.
Omnibounce t ex

Sånna små saker skulle jag rekommendera att du tittar på där borta.
 
Rickard, om du har använt din kamera ett tag han du förmodligen redan upptäckt att du ibland skulle vilja ha ett objektiv som ökar dina möjligheter att ta de bilder du vill -- kanske en telezoom, en vidvinkel eller en makroglugg.

Men funderar du på att handla i Hongkong bör du jämföra noga med svenska priser. Efter det stora fallet i kronans växelkurs är det inte alls säkert att det är så billigt i Hongkong.
 
Jag tyckte det var skitsvårt att hitta till rätt butik i Hong kong när jag var där för tre år sedan. Priserna var inte så bra i butikerna, förväntade väl sig prutning... men det är ju så jobbigt att tjöta i butik efter butik efter butik...
Denna guiden kanske kan hjälpa dig att hitta rätt:

http://rolandlim.wordpress.com/2007/08/26/recommended-camera-shops-in-hong-kong/

List gärna några priser så vi kan jämnföra med svedala på t.ex.

/KN
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.