Annons

kopa 20d i Bangkok

Produkter
(logga in för att koppla)

Anders J

Medlem
Ar for tillfallet ute och reser och aker vidare till Thailand pa sondag. Jag har seriosa funderingar pa att kopa mig en 20d i julklapp innan jag aker hemat. Ar det nagot speciellt man ska tanka pa nar man koper kamera i Bangkok.
Man vill ju garna ha en garanti som galler aven i Sverige.
- Ska man pruta pa priserna (som i Singapore t.ex) eller ses det som respektlost?
- Kan man annars t.ex deala till sig minneskort el. liknande?
- Nagon som har tips pa bra, seriosa men billiga butiker.

Jag snackade med en kameraforsaljare i Australien som sa att fler och fler kommer tillbaka fran Thailand med kopior av 20d osv. Till och med hans chef hade kopt en "fake" 20d, han hade inte sett det innan han var hemma igen och tog en ordentlig titt innuti kameran, sa det ar tydligen valdigt svart att se skillnad pa original och kopia. Har ni hort nagot om detta, man vill ju ha de riktiga grejerna!

Reser nu med en Eos 33v, nagon som har nagot att saga om bytet till digitalt..?

Tack pa forhand!

x Anders
 
Anders det är inga problem & köpa i Bangkok, kolla in fotofile http://www.fotofile.net/main.html ligger i MBK shoppingcenter en affär på 3v & en på bottenvåningen. Skytrainstation National Stadium, du får vat på grejorna och garanti som gäller ett år i Sverige och yterliggare ett i Thailand om jag inte minns fel. Priserna ligger fast men du skall försöka och dila till dig minneskort eller väska eller vad du kan tänkas villa ha. Jag har aldrig hört talas om fakeade kameror i Thailand, och på fotofile är Thailands Premierminister kund också.

Mvh. Christer
 
Ja, nastan alla har pa fotosidan rekommenderar att handla pa fotofile om man ar i bangkok. Men dom ar ju absolut inte billigast. Sitter i MBK nu, och har sett att man far en 20d for 6000 Baht (ca 1100:) billigare i andra butiker i centret. Ar det nagot utom priset som gor att alla verkar foredra fotofile sa mycket?

Tack pa forhand!
Anders
 
Ja den saljs for 59.900 bath och med en kraftigt forsvagad krona sa ar du uppe i 12.000-12.500 sek sa jag tror inte det ar lont langre. Vanta och handla tills du ar hemma igen. Fotofile rekomonderar jag for att jag blivit val bemott dar och att du far vat sammt att det ar ordning och reda med alla papper.
Mvh. Christer
 
Anders J skrev:
Ja, nastan alla har pa fotosidan rekommenderar att handla pa fotofile om man ar i bangkok. Men dom ar ju absolut inte billigast. Sitter i MBK nu, och har sett att man far en 20d for 6000 Baht (ca 1100:) billigare i andra butiker i centret. Ar det nagot utom priset som gor att alla verkar foredra fotofile sa mycket?

Tack pa forhand!
Anders

FotoFile är den största och pålitligaste affären i MBK.Du får även tillbaka VAT (tax) om du köper den på FotoFile. Det är 7% av beloppet. Det får du på flygplatsen när du åker hem.
De har Canon Thailand garanti på grejorna i affären och inte gray market garanti också.

Vilken affär skulle var 6000 billigare på MBK?
 
Hur är det med garantin när man köper en kamera i asien?Enligt Canon o konsumentverket måste kameran vara inköpt i ett EU-land för att garantin ska gälla?Man kan inte heller köpa en kamera i Gibraltar,jersey el kanarieöarna då dessa är frihandelsområden enl Canon.??

mvh
Staffan
 
staffan joh skrev:
Hur är det med garantin när man köper en kamera i asien?Enligt Canon o konsumentverket måste kameran vara inköpt i ett EU-land för att garantin ska gälla?Man kan inte heller köpa en kamera i Gibraltar,jersey el kanarieöarna då dessa är frihandelsområden enl Canon.??

mvh
Staffan

På Canon kameror är det normalt bara garanti i Asien om det är digital kameror. Världsgaranti på film-kameror. På objektiv är det världsgaranti. Och ofta får du 2 års garanti i Thailand. Ett års världsgaranti och sen ett år till med Canon Thailand garanti.

På min 10D fick jag faktiskt ett års världsgaranti och sen ett år till med Canon Thailand garanti.
På min 1DmkII var där bara ett års Canon Thailand garanti.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.