Annons

Konvertera png->pdf

Produkter
(logga in för att koppla)

natasha83

Avslutat medlemskap
Hur konverterar jag en bild (logga) från png till pdf. Har ej Adobe reader. Har windows 8 om det är till hjälp.
Jag har noll koll!

Om du har photoshop så går det att gör där, alla fall i de nyare varianterna. Är lite osäker hur det är med äldre versioner.

Googla "png to pdf" eller "png pdf converter". Det måste finnas massor av gratisprogram att använda, det gäller i och för sig att hitta ett bra.

Det finns dessutom en del online-konverterare, vet inte hur du ska använda PDF:en men här är en konverterare som funkade med png: http://convert.neevia.com/pdfconvert/

Jag har inte win 8 så jag vet inte om det här går där, men i de flesta operativsystem kan man välja pdf som printer vid utskrift från vilket program som helst. Kolla vad du har att välja på i utskriftsdialogen i det program du tittar på bilden med

Jag har inte win 8 så jag vet inte om det här går där, men i de flesta operativsystem kan man välja pdf som printer vid utskrift från vilket program som helst. Kolla vad du har att välja på i utskriftsdialogen i det program du tittar på bilden med

Det finns nog inte, men man kan ju installera en PDF-skrivare om man vill.

Ett tips är att om du hittat ett bra program som fungerade för dig så är det ganska trevligt om man postar här vad man kommit fram till. Namnet på programmet och en länk kan räcka om man inte vill beskriva det mer utförligt, annars har andra som sitter i samma båt ingen nytta av tråden. :)

Officeprogrammen kan numera spara som pdf, men Windows i sig har inget stöd för det utan tredjepartsprodukter.

Faxskrivaren känns väldigt aktuell tycker jag :)

I Linux kör jag (pdf-)konverteringar direkt från prompten, snabbt och händigt: 'convert x.png x.pdf' Done! :)

Ett något mer konkret svar än raljerandet över vilka OS som klarar var är att installera t.ex. CutePDF - då kan TS skriva ut vilken fil som helst till PDF.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto