Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Konvertera en bild om till fotokopia fungerar inte....Varför??

Produkter
(logga in för att koppla)

Norskan

Medlem
Hej

Jag jobbar som personlig tränare på ett gym, och har kommet på en god ide. Jag har användt mitt digitalkamera och fotat en av mina kompisar när hon gör olika övningar på gymmet för att kunne visa mina kunder via bilder hur dom skall träna. För att det inte skall bli för dyrt när jag printar ut övningarna på A4 ark, tänkte jag att jag kan konvertera färgfotografierna till en enkel skiss, "Fotokopia/Fotostatkopia" i adobe photoshop. Dette fungerade jättebra på en bild, men när jag provade göra det med nästa blev bilden bara helt vit, också stod det något om att det inte går att göra om optimerade kort???Vad menas med detta? Varför gikk det med ett kort och inte dom andra? Är det någon inställning som är fel?Måste jag först konvertera färgfotot över till svart/vitt, eller er det något inne på kameraet jag måste ändra??

Hoppas ni kan hjälpa mig:)

Mvh Margot
 

Bilagor

  • arnoldpress stopp kopiera 2 kopiera.jpg
    arnoldpress stopp kopiera 2 kopiera.jpg
    44.3 KB · Visningar: 225
Norskan skrev:
Hej

Måste jag först konvertera färgfotot över till svart/vitt,

Mvh Margot

Prova kanske? Ja visst, de mörka områden blir då svarta längs kanterna och mellantonerna blir svarta eller vita

Mer kontroll får man genom att stilisera i nivåer och justera det i kurvor sen.
 

Bilagor

  • la204.jpg
    la204.jpg
    35.9 KB · Visningar: 172
Tar man i lite mer så kan även en vacker brud bli väl rensad: Denna tar det dock med ett garv. ;--)
 

Bilagor

  • la203.gif
    la203.gif
    6 KB · Visningar: 162
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.