Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
konverter till sigmas 70-300 (sony alpha)
- Trådstartare MagnoliaW
- Start datum
Håkan Bråkan
Aktiv medlem
ditt objektiv är mjuktecknande redan utan konverter vid 300mm, med en konverter blir resultatet katastrofalt dåligt, även om det bara är en med 1,4x, dvs inget att rekommendera. Konvertrar kräver alltid bra och dyrt glas för att fungera ok
Håkan Bråkan
Aktiv medlem
vad menar du med mjuktecknande?
att det inte är skarpt
jonas_erik
Avslutat medlemskap
Vad han menar är att objektivet redan som det är blir oskarpt på 300mm och med konverter blir det ännu sämre.Även AF kommer att sluta fungera.Med konverter behöver man ljusstarka dyra objektiv för att allt ska fungera.Det är bättre du beskär bilderna i datorn.MVH.
MagnoliaW
Aktiv medlem
Ok, då förstår jag. Har märkt att det inte blir fullt så bra bilder när jag zoomar in fullt. Är det då bättre att bara zooma halvvägs och sen beskära i efterhand? eller ska man helt enkelt köpa ett dyrarae objektiv.
Nån som har något bra tips på ett bra zoomobjektiv isåfall på minst 300mm?
jonas_erik
Avslutat medlemskap
Ok, då förstår jag. Har märkt att det inte blir fullt så bra bilder när jag zoomar in fullt. Är det då bättre att bara zooma halvvägs och sen beskära i efterhand? eller ska man helt enkelt köpa ett dyrarae objektiv.
Skulle kolla på Sigmas nya 70-300 med bildstabilisering lite över 4000kr,eller Sigma 120-400 kanske.Dyrare men mycket bättre än ditt billiga Sigma.MVH.
CalleStahl
Aktiv medlem
Enkelt svar - Man får vad man betalar för.
Men det handlar nog snarare om vad som som är ok för en själv. Jag kompromissade med "skärpan" när jag valde ett Sigma 70-200 HSM II framför Tamrons dylika för det fanns andra faktorer än maximerad skärpa jag prioriterade.
Men jag håller med ovanstående att du bör inte sätta en TC på det objektivet.
Men det handlar nog snarare om vad som som är ok för en själv. Jag kompromissade med "skärpan" när jag valde ett Sigma 70-200 HSM II framför Tamrons dylika för det fanns andra faktorer än maximerad skärpa jag prioriterade.
Men jag håller med ovanstående att du bör inte sätta en TC på det objektivet.