Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Kontrollera antal exp i en Canon 7D?
- Trådstartare Pablo
- Start datum
HannesNikon
Aktiv medlem
Finns det olika versioner av Canons 7D eller finns det bara en version?
Nej, det finns bara en version.
antonlindstrom
Aktiv medlem
Det enda säkra sättet jag vet för att kontrollera antalet exponeringar är att skicka in den till en canon verkstad.
En del håller räkningen med hjälp av numreringen på bilder, men detta nollställs om man sätter i ett minneskort med en bildserie från en annan kamera och börjar fota.
Ang. versionerna så finns det inte någon 7D MkII.
En del håller räkningen med hjälp av numreringen på bilder, men detta nollställs om man sätter i ett minneskort med en bildserie från en annan kamera och börjar fota.
Ang. versionerna så finns det inte någon 7D MkII.
perka60
Aktiv medlem
Du kan ju prova att ladda ner EOSInfo från http://www.astrojargon.net/EOSInfo.aspx. Jag kör den emot min 40D och det funkar fint. Frangår dock inte riktigt av informationen om den funkar med 7D, men kanske värt prova?
nivas
Aktiv medlem
Nej, det finns bara en version.
Du glömde 7DSV:
http://www.thephoblographer.com/2010/10/28/quick-hands-on-with-the-canon-7dsv/
Men den är ju rätt nischad.
PeterWem
Aktiv medlem
Samtliga Canonkameror som man kan kolla upp antalet exponeringar på. Rätta mig om det är något som inte stämmer.
MixPix
Aktiv medlem
EOS-count verkar kunna funka men orkade inte strula med betalning just nu.
Nån som hittat nåt annat som funkar för 7D?
Har själv testat EOS-info som inte funkar för mig iaf med 7D.
(Det "lustiga" är att jag vet att jag kollat detta på min 7D för ett tag sen, dock innan FW-uppdateringen.)
(Det "lustiga" är att jag vet att jag kollat detta på min 7D för ett tag sen, dock innan FW-uppdateringen.)
wobbo
Avslutat medlemskap
Henrik-J
Aktiv medlem
EOS-count verkar kunna funka men orkade inte strula med betalning just nu.
Kan bekräfta att EOS Count fungerar på 7D (har senaste firmware dvs 2.0.3 i min), provade själv alldeles nyss - över 25000 exponeringar vilket var mer än jag trodde
Provade EOS Info med firmware 1.2.5 för ett tag sedan och det fungerade inte. Provade EOS Info igen fast nu med firmware 2.0.3 men fungerade inte heller.
Ragdollar
Aktiv medlem
Den var bra, fungerade perfekt - Tack för tipset och länken !
Visade 12.940 exponeringar på min Nikon D3S, alltså minst 290.000 kvar