Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kontroll över kommentarerna

Produkter
(logga in för att koppla)

Hampus

Aktiv medlem
En säkerligen gammal diskussion som jag vill väcka upp igen (jaja, jag borde kanske hitta en gammal tråd men det gör jag inte!)

Mer kontroll över kommentarerna! Jag vill kunna redigera och t.om. radera kommentarer som jag givit (eftersom några är hemska och aldrig borde skrivits).

Jag vill även kunna välja att gömma eller radera kommentarer givna till mig (betyg skall kvarstå för att undvika snea medelbetyg). Kommentarer givna till mig är ju i första hand för mig och om jag då tycker att en del är "under min nivå" så skall jag kunna förpassa dem till en kategori av meddelanden som inte direkt syns, ungefär som betyg utan kommentarer. Ev. så skall de kunna raderas, men jag vet inte ritkigt om det är helt käckt (några som raderar alla kritiska kommentarer kanske).

Jag vill kunna redigera och t.om. radera kommentarer som jag givit (eftersom några är hemska och aldrig borde skrivits).
Skriv kommentaren, läs den tre gånger, vänta en kvart med att posta den, läs igen. Tycker du att den är funkar då är det bara att sända. Det blir ju lätt att en del skriver lite i "stundens hetta", men coolar ner sig efter ett tag. Då blir man mer objektiv. Hur man nu kan vara det, bedömma bilder bygger ju mycket på subjektivitet...
Kommentarer givna till mig är ju i första hand för mig och om jag då tycker att en del är "under min nivå" så skall jag kunna förpassa dem till en kategori av meddelanden som inte direkt syns, ungefär som betyg utan kommentarer.
Nä, det är ju faktiskt intressant o se vad andra tycker om andras bilder, inte bara sina egna. Det är väl grejen med fotosidan. Annars kan de väl lika gärna maila dig direkt. Vad menar du med "under din nivå"?
Det är uppfriskande o hamna i diskussion med andra, ungefär som man är face to face, lixåm.

Att kunna radera kommentarer man ångrar är väl en bra idé antar jag. Men att gömma eller radera andras kommentarer på egna bilder bara för att man inte gillar dem låter inte bra. Att lägga upp bilder här på fotosidan för att få ta del av andras synpunkter är på både gott och ont. Det måste finnas utrymme för både ris och ros samt bra och dåliga kommentarer.

Eller?? :confused:

Calle S skrev:
Vad menar du med "under din nivå"?

Detta kommer sig av alla andra diskussioner om vad man skall skriva och en del verkar verkligen avsky att se kommentarer i stil med "snygg!", de tycker att sådana kommentarer är under deras nivå. Själva uttrycker är fritt översatt från slashdot.orgs (och andras) system där man kan välja vilken typ av kommentarer man vill se genom att ställa in vilken "nivå" man vill stå på.

Phantom skrev:
Det måste finnas utrymme för både ris och ros samt bra och dåliga kommentarer.

Ja, precis, det är därför jag vill att de helst skall gömmas, inte tas bort så att de finns kvar att läsa för de som önskar, men inte störa. Att kunna pilla bland de kommentarer man fått tycker jag dock inte är alls lika viktigt som att kunna redigera sina egna.

Vänta-femton-minuter-tricket fungerar inte...

Hampus skrev:
Detta kommer sig av alla andra diskussioner om vad man skall skriva och en del verkar verkligen avsky att se kommentarer i stil med "snygg!", de tycker att sådana kommentarer är under deras nivå. Själva uttrycker är fritt översatt från slashdot.orgs (och andras) system där man kan välja vilken typ av kommentarer man vill se genom att ställa in vilken "nivå" man vill stå på.

Det är klart att det är tråkigt med irrelevanta kommentarer men jag försöker att fånga dem i mitt mentala filter. Det rör sig, trots allt, bara om subjektiva åsikter och alla kan inte tycka samma sak om allting.

Slashdot... jo deras system har sina poänger men det kräver att folk betygsätter kommentarer. Det går bra på Slashdot som har en löpsedel men jag skulle tro att det är svårare att genomföra här.

Möjlighet att redigera/ta bort sina kommentarer i efterhand tror jag inte en sekund på. Jag tror det skulle vara dödsstöten för kvaliteten i hela kommentarssystemet eftersom folk inte längre har pressen på sig att just läsa sina egna kommentarer innan de läggs. Det är väl bara att acceptera att alla har sina lågvattenmärken. Har man råkat säga något riktigt dumt en fredagkväll så tror jag inte David & Co är sena att hjälpa en att fixa det ;)

Det är nog bara bra att ens dåliga kommentarer står kvar. Då kanske man bemödar sig om att formulera nåt vettigt. Om man ångrar en kommentar kan man väl ge en till, bättre.

/ Hasse

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar