Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Konstigt meddelande på webbsidan

Produkter
(logga in för att koppla)

thommym

Aktiv medlem
Idag har jag fått detta meddelande "Den uppkoppling du använder (%s) har ej tillåtelse att besöka denna webbplats. Om du inte förstår varför, kontakta %s" på fotosidan.se
Finns kvar en stund även när jag laddar om för att sen försvinna och sidan funkar normalt igen en stund.

Någon mer som sett detta?
 
Fick samma nyss med 403 Forbidden. Headers enligt nedan vid omladdning med verktygen öppna med samma meddelande:

Källkod:
Disable Cache
2 requests
12,91 KB / 1,08 KB transferred
Finish: 313 ms
DOMContentLoaded: 282 ms
load: 287 ms
  
GET
    https://www.fotosidan.se/forum/whats-new/
Status403
Forbidden
VersionHTTP/2
Transferred1,08 KB (124 B size)
Referrer Policystrict-origin-when-cross-origin

  
alt-svc
    h3-27=":443"; ma=86400, h3-28=":443"; ma=86400, h3-29=":443"; ma=86400
cache-control
    no-store, no-cache, must-revalidate, post-check=0, pre-check=0
cf-cache-status
    DYNAMIC
cf-ray
    640e761b0ee10c11-AMS
cf-request-id
    097ce824e500000c11af22c000000001
content-encoding
    br
content-type
    text/html; charset=UTF-8
date
    Fri, 16 Apr 2021 15:31:34 GMT
expect-ct
    max-age=604800, report-uri="https://report-uri.cloudflare.com/cdn-cgi/beacon/expect-ct"
expires
    Thu, 19 Nov 1981 08:52:00 GMT
nel
    {"report_to":"cf-nel","max_age":604800}
pragma
    no-cache
report-to
    {"max_age":604800,"endpoints":[{"url":"https:\/\/a.nel.cloudflare.com\/report?s=dMKFCcBOShMbxXMY8xbIf4UL6vFVuqtEynfF8Hc3hYrw2K0ImNmqwJ2wyxZhYi%2Bvu2cDfEW3IVLnyNNp21kHBADF6TvXEBc5i8uJHaBczQw%2B"}],"group":"cf-nel"}
server
    cloudflare
status
    403 Forbidden
strict-transport-security
    max-age=31536000; includeSubdomains;
vary
    Host,User-Agent, Accept-Encoding
X-Firefox-Spdy
    h2
  
Accept
    text/html,application/xhtml+xml,application/xml;q=0.9,image/webp,*/*;q=0.8
Accept-Encoding
    gzip, deflate, br
Accept-Language
    en-US,en;q=0.8,sv-SE;q=0.5,sv;q=0.3
Cache-Control
    max-age=0
Connection
    keep-alive
Cookie
[redacted]
DNT
    1
Host
    www.fotosidan.se
Referer
    https://www.fotosidan.se/
TE
    Trailers
Upgrade-Insecure-Requests
    1
User-Agent
    Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:87.0) Gecko/20100101 Firefox/87.0

(Blev rätt fult utan tabell dock...)
 
Samma här, skulle precis posta en kommentar bland bloggarna och det gick inte att spara den. Fick bara upp detta meddelande.

MvH
Johnny
 
Det är varit många intrångs- och sabotageförsök via VPN-adresser och de spärras då automatiskt. Men det ledde till att andra drabbades också.
 
Senast ändrad:
Det är pga ni använder VPN:s, vi får massor av intrångsförsök via VPN-adresser och de spärras då automatiskt. - Vilket sedan kan drabba oskyldiga som får samma adresser.

Verkar ha varit extra mycket sånt idag då flera av er drabbas.
Du får nog laga ditt spionprogram i så fall, för jag har ingen VPN igång. Däremot ser jag via ipconfig /all att det är Cloudflares DNS på den här uppkopplingen istället för Telias. Detta är dock ingen VPN, utan bara manuellt satta IP-adresser till DNS-servrarna.

Och ja, om jag kollar på en sida av typen vad är mitt IP-nummer så kommer det tillbaka till ett IP som tillhör Telia.
 
Även jag som är uppkopplad via Comhem på högst normalt sätt fick meddelandet "Den uppkoppling du använder (%s) har ej tillåtelse att besöka denna webbplats. Om du inte förstår varför, kontakta %s" .
Jag kopplade ner och kom alltså tillbaka nu utan problem.
 
Samma här. Har Bahnhof. :D Jag gjorde naturligtvis som det stod i meddelandet och mailade. Ber om ursäkt för det då ni säkert fick fler än mitt mail, hehe.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.