Annons

Konstigt Cf-kort

Produkter
(logga in för att koppla)

Eglon

Aktiv medlem
Mitt cf-kort har börjat uppföra sig konstigt. Fungerar felfritt i kameran (10D), men fungerar ej i kortläsaren. Sandisk FW-läsare.
Kortet monteras ej när det är i kortläsaren.

Problemet började för några veckor sedan, trodde det var fel på läsaren så jag fick en ny på garantin. Därför tror jag att det är fel på kortet. Är dock inte helt övertygad.

Firewirebussen fungerar med samma utrustning som tidigare så det borde inte vara datorn heller. Använder iMac G4 OSX 10.3.2

Har ni några bra idéer?

Mvh
Håkan

Jag har liknande problem. Dock med Nikon D100 och en USB-läsare. Jag måste ofta plugga ur, och sedan in läsaren igen för att den skall läsa kortet.

/Micha

För allmänt intresse kan jag berätta att min SanDisk-läsare brann upp i dag!

Anslöt den till en annan dator än min egen. Då sa det "sprak och puff" och det kom vit elektronikrök ur den. Därefter blev den stendöd.

Detta är samma läsare som jag fått på garantin i torsdags... Kvalitetsproblem?...

Håkan

Har samma problem med min Lexar läsare. den noterar inte kortet aoutomatiskt utan jag får koppla ur och in kortläsaren för att den ska hitta kortet =(

Men den ger inga rök signaler än =)

Jag hade liknande problem och det visade sig vara USB-drivrutinerna i windows 2000 som uppdaterades med ngt service pack. Extra problematiskt var det tydligen om man hade ett VIA chipset på moderkortet (som jag satt med). Det löste sig aldrig med div åtgärder fram & tillbaks men jag bytte moderkort till ett med ASUS chipset istället och nu funkar allt utan några som helst problem.

(påminn mig gärna oftare om att inte köpa skit-dataprylar)
//johan

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar