Annons

Konstgjort, eller riktigt blod. i munnen.

Produkter
(logga in för att koppla)

Proboarder

Aktiv medlem
Råka blöda näsblod precis, och insåg hur häftiga bilder man kan göra med käften full av blod (jaja, låter vidrigare än det var ;) Frågan är, har ni nåt bra tips på nåt som verkligen fungerar som blod? Koagulerar någorlunda, o rätt färg o så? Inte så sugen på att ta nötkreaturblod i käften.
/Christian
 
Inom sjukvården brukar man använda någon form av fejkblod för övningar som ser väldigt äkta ut. Vet inte vad det heter eller var man kan få tag på det men ett förslag är ju att kolla upp den typen av blod.
 
bror är ju med i Röda korset och han fixar mycket med sånt där. Gå in och hör med röda korset så kan man nog få svar på det!

Men gris blod är ju annars välldigt rent... Annars så gå till sjukan be dom tappa upp 8dl som vid en vanlig blodgivning ta sedan med dig blodpåsen hem ;P
 
Grisblod funkar perfekt.
Det går att beställa i vilken ordinär butik som helst.
Oftast får man det djupfryst, perfekt, säger jag.
Används till att spåra med för hundar eller kan användas i alla möjliga konstnärliga ändamål.

Och kan folk käka blodkorv så....in med isbitarna i käften, tugga runt..låt rinna ut....

Ha. en nya Dracula kan vara på bild.
 
Om man inte vill käka grisblod så finns det små fina tuber med "teaterblod" att köpa. Kolla med firmor som hyr ut maskeradkostymer eller med den lokala teatern. Jag har själv en tub och innehållet är mkt realistiskt. Lagom segt för att man ska kunna kladda ut det på "rätt" sätt.

/Jacob vP
 
chokladsås funkar bra för sv/v...
1 dl vatten
1 dl kakao
1 dl socker
har vissa bieffekter t ex god smak och att modellen kommer att få en glad och lysten min om man inte passar sig...men för ditt ändamål kanske det inte är det lämpligaste. För övrigt bär jag alltid med mig ca 5 l blod, man vet aldrig när det kommer till användning. Ok, den var dålig - men jag var tvungen. Jag vill föreslå ett vegetariskt alternativ iaf. så har jag sagt nåt jag kan stå för också.
 
samelsläger skrev:
. För övrigt bär jag alltid med mig ca 5 l blod, man vet aldrig när det kommer till användning.

Jo, vet. Men om jag ska fota nånannan, tror jag inte att dom e sugna på att slå sig själva så dom börjar blöda näsblod, eller skära upp läppen ;)

fast sure, vill du så är du välkommen =D
 
När min yngsta son och hans kompisar filmade nyligen, bet en i gänget sönder sina nagelband för att få blod att kleta ner sig med...
 
Jag har hört att man kan använda en blanding av;
röd karamell färg
kaffe
sirap

lär ju smaka apa, men ändå.

Om du ska fota sv/v så har jag läst att vanlig chokladsås/sirap funkar utmärkt
 
Några kamrater och jag gjorde en kortfilm för ett tag sedan, en av killarna (som kan sina saker då det gäller film) gjorde blod på:

Sirap
Röd karamell färg
Vatten

Smakade sött och man var nära på att kasta upp frukosten då hadde det i munnen, men man får ju lida för konsten mina vänner! Såg jäkla bra ut också!!
 
Poggo skrev:
Några kamrater och jag gjorde en kortfilm för ett tag sedan, en av killarna (som kan sina saker då det gäller film) gjorde blod på:

Sirap
Röd karamell färg
Vatten

Smakade sött och man var nära på att kasta upp frukosten då hadde det i munnen, men man får ju lida för konsten mina vänner! Såg jäkla bra ut också!!

En grupp som är bra på göra kosnt blod är sök på vampire sidor. Fick samma recept där kan ta fram det lite mer noggrant om det ska vara så men det var för en hink full med konstblod. Detta recept skriven av egen erfarenhet

2 st flaskor röd karamellfärg
1 st flaskor grön karamellfärg
1 st flaskor cirap (mörk)
4 L Vatten (beroende på Koncistens)
En skvätt mjölk (minskar genomskinligheten)
 
Poggo skrev:
Några kamrater och jag gjorde en kortfilm för ett tag sedan, en av killarna (som kan sina saker då det gäller film) gjorde blod på:

Sirap
Röd karamell färg
Vatten



¤Smickrande¤
Tack, tack!

Man kan blanda i lite blå hushållsfärg och ev. lite mjölk också som sagt.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.