Annons

Konika Minolta Z3

Produkter
(logga in för att koppla)

Christher

Medlem
Jag funderar pa att kopa den kameran och undrar om det aer nagon haer pa fotosidan, som har en sadan kamera, som kan beraetta om det aer vaert att kopa den. har just nu en Minolta Dimage S414.

Mvh
Christher Lenander

Det finns ett antal ägare till sådana här på sidan. Det finns även trådar som tar upp detta kamera tidigare. Du kan ju börja med at söka efter dem. Har du fler frågor så får vi försöka svara på dem så gott det går.

Rent spontant skulle jag säga att det är en bra kamera. Snabb och mycket funktioner. Brusnivån är något över medel dock.

Ok, nu har jag sokt lite och hittar bara en massa tradar om hur dalig kvalite det blir pa bilderna med Z3:an.

Aer detta sant?

Om det aer det, vad finns det for andra kameror som motsvarar Z3:an? forutom bildkvaliten da forstas.

Z3 är rätt ensam i klassen om att erbjuda det den gör.

Jag skulle inte vilja säga att bildkvaliteten är dålig, även om det inte är toppklass, men det verkar som att de har eller har haft kvalitetsproblem, vilket har gjort att en del har fått problem med väldigt mycket brus, heta pixlar och ränder i bilderna osv.
Får man ett sådant exemplar ska man naturligtvis reklamera det, men det är ju surt att vänta på det åxå.

Annars är det väl Canon S1 IS som ligger i ungefär samma prisklass och har bildstabilisering. Den är dock långsammare och har även lägre upplösning.

Kameror, som iofs är något dyrare, men i samma kategori är Panasonic DMC-FZ10 och DMC-FZ20. Dessutom finns en DMC-FZ3, vilken väl snarast kan jämföras med Canon Powershot S1 IS.

Panasonic-kamerorna har fått bra kritik och är bättre än KM Z3 i de flesta aspeterna förutom hastighet vad jag förstår (Z3:an är för övrigt en av de snabbaste).

Ett tips att kolla upp dom innan du bestämmer dig.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar