Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Konika minolta dimage capture

Produkter
(logga in för att koppla)
Re: Re: Förvirrad

HDFS) (KGS skrev:
Jag läste följande på Minoltas site

"For more flexible operating and controlling over the digital camera on your computer with the software, the DiMAGE Capture for DiMAGE A2, the 4-meter-long USB Cable (USB-500L) is provided as an optional accessory.
* This USB Cable (USB-500L) is designed only for DiMAGE A2"

Det är tydligen den LÅNGA kabeln som är designad enbart för A2, begriper inte varför den inte skulle passa till A1 iofs, men passusen fick mej att tro att det är något som skiljer A1 o A2...

Hela historien är mkt märklig tycker jag. Hur Minolta kan behandla sina köpare på detta vis övergår mitt förstånd. att det sedan inte finns ngn konkret infomation att få om det gör det hela bara ÄN värre. Efter mitt samtal till Minoltas support finner jag det osannolikt att man skulle få ut ngt av ytterligare ett samtal till dem.
Men vart skall man vända sig för att få korrekt information då?

Är MKT intresserad av den kabeln du beskriver, följer den inte med kameran (som borde vara det naturliga), var får man tag i den då?

/Catherine

Njae, hur ofta behöver man en fyra meter lång USB-kabel? det är väl just i samband med programmet. Kabeln borde gå att köpa som reservdel, men om samma kabel som följde med "A1-versionen" passar så är det nog som du tror även olika versioner av programmet.

Det finns ingen gratisuppgradering att hämta ner någonstans? ska kolla ett varv... återkommer!

HDFS) (KGS skrev:
Njae, hur ofta behöver man en fyra meter lång USB-kabel? det är väl just i samband med programmet. Kabeln borde gå att köpa som reservdel, men om samma kabel som följde med "A1-versionen" passar så är det nog som du tror även olika versioner av programmet.

Det finns ingen gratisuppgradering att hämta ner någonstans? ska kolla ett varv... återkommer!

Jag använde en förlängningskabel avsedd för usb när jag testade med min kamera. Kan inte se att det skulle fungera sämre än att använda en 4 meter lång orginalkabel. Minolta har verkligen snurrat till det för sina användare :-(

Har själv sökt efter uppgraderingar men inte hittat ngt. Hoppas du har bättre lycka än mig *håller tummarna*

/Catherine

Tyvärr:

"http://www.minoltaeurope.com/magic_frameEoI.shtml?/pe/head_pe.htm?cgi-bin/db4web_c/db/minoeu/custsupp/support_stage.d4w?language=english"

"For which cameras the DiMAGE Capture can be used?_|

There is one DiMAGE Capture version for the DiMAGE A1, and one different version for the DiMAGE A2 (e.g. The DiMAGE Capture version for A2 is not compatible with the A1 and vice versa)"

Ändå borde det vara en hederssak för Minolta att erbjuda åtminstone en uppgradering till reducerat pris när någon byter från A1 till A2. O så borde de förstås prångla ut en Macversion...

I ditt läge skulle jag inte alls skämmas för att tanka hem programmet via nån fildelningssite på nätet!

_

HDFS) (KGS skrev:
Tyvärr:

"http://www.minoltaeurope.com/magic_frameEoI.shtml?/pe/head_pe.htm?cgi-bin/db4web_c/db/minoeu/custsupp/support_stage.d4w?language=english"

"For which cameras the DiMAGE Capture can be used?_|

There is one DiMAGE Capture version for the DiMAGE A1, and one different version for the DiMAGE A2 (e.g. The DiMAGE Capture version for A2 is not compatible with the A1 and vice versa)"

Ändå borde det vara en hederssak för Minolta att erbjuda åtminstone en uppgradering till reducerat pris när någon byter från A1 till A2. O så borde de förstås prångla ut en Macversion...

I ditt läge skulle jag inte alls skämmas för att tanka hem programmet via nån fildelningssite på nätet!

_

Ja det är otroligt bedrövligt, kan inte säga annat. Ja hittar jag programmet vi andra vägar som inte belastar plånboken för mycket (eller inget alls) så tvekar jag i nuläget inte en tiondels sekund. Minolta har själv satt sig i den sitsen när de svikit sina köpare å det grövsta.

Det är dessutom otroligt märkligt att de precis som du säger inte har ens försökt att ge ut en version för sina köpare som använder Mac...

Näe skärpning Minolta!

/Catherine

-Catherine- skrev:
Ja det är otroligt bedrövligt, kan inte säga annat. Ja hittar jag programmet vi andra vägar som inte belastar plånboken för mycket (eller inget alls) så tvekar jag i nuläget inte en tiondels sekund. Minolta har själv satt sig i den sitsen när de svikit sina köpare å det grövsta.

Det är dessutom otroligt märkligt att de precis som du säger inte har ens försökt att ge ut en version för sina köpare som använder Mac...

Näe skärpning Minolta!

/Catherine
Mac ägare brukar ofta välja kvalitéts produkter, så det kanske inte är så vanligt att de köper Minolta :)

Noterade att produktsiten för Dimage Capture verkar vara stängd. Någon som vet om produkten är nerlagd?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar