Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

KonicaMinolta borttaget???

Produkter
(logga in för att koppla)
Hmmm...ledsen....men jag ser inte var detta står ??

Ser bara att man hänvisar till att nya kameran kommer att passa till de 16 milj. REDAN SÅLDA objektiven.

Inget om att fortsätta....??

Eller...?
 
Jag måste bara få säga att jag är bra nyfiken på vad Sony har i bakfickan. 2 hus + 20 linser är inte illa. Sen lär det komma nån blixt + div annat skoj. Med såna ambitioner + gediget kapital att satsa, så skulle det förvåna mig mycket om dom inte skulle lyckas.
Det känns kul att få vara med på tåget!
 
Cyberphoto !

(Cyberbörsen) finns den här annonsen om du inte har sett den redan?

Nytt vertikalgrepp VC-7d passande till Minolta 7D. Helt nytt och oanvänt. Pris 1900:-
Hämtas i Linköping eller kan skickas mor postförskott.

kjellsn
 
Grimmer skrev:
Jag måste bara få säga att jag är bra nyfiken på vad Sony har i bakfickan. 2 hus + 20 linser är inte illa. Sen lär det komma nån blixt + div annat skoj. Med såna ambitioner + gediget kapital att satsa, så skulle det förvåna mig mycket om dom inte skulle lyckas.
Det känns kul att få vara med på tåget!
Hittar inte var det står 2 hus :(
men det skulle ju vara kul om dom kom med ett budget och ett lite mer avancerat (5D och 7D goes nya?) :)
 
Ok... 20 nya objektiv under ett år, bra !

Bara de då inte lägger in en signal i objektiven som bara det nya huset accepterar.

Dvs gamla objektiv + nya funkar på nya huset.
Nya objektiv passar bara nya huset.


Är jag pessimist ??
 
Henur skrev:
Är jag pessimist ??

Om du tittar på hur texten är skriven och flashgrejen om filosofin så ser du att Sony, lite försiktigt, framhåller att konica Minolta är ett fint märke med tradition osv..

Jag tror att du inte behöver vara så pessimistisk.
 
De skjuter sig i foten om de begränssar de nya objektiven till endast de nya kamerorna?
Med 20 nya glyggar så har de markerat att de tänker på oss som redan har ett system. För nybörjaren så måste 20 olika gluggar kännas direkt överväldigande, det kommer att ta lång tid innan de får upp volymerna om det endast är de nya kamera ägarna som skall bidra.
 
Av det man ser på bilden att döma så ser det ju ut ganska exakt som en 5D förutom att formen på blixten och knappen för att lossa objekivet har ändrats liiite. Resten verkar vara 100% 5D på framsidan/ovansidan iaf. (och den verkar sakna PC-synk)
 
Det är väl en 5D MkII helt enkelt. Med lite småförbättringar. Och det är ju inte illa i väntan på nästa "riktiga" modell.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.