Annons

Konica TC-X ???

Produkter
(logga in för att koppla)
Nej dom är inte AF (Konica gjorde aldrig någon AF-SLR) och nej, de passar inte på Minolta/Konica Minolta/Sony-kameror.
 
hej bengt,
nej,de passar inte,
konica hade egen gängfattning,
vet ej heller om det finns adaptrar mellan konica och minolta af, tror ej det, har däremot hört talas om att det finns mellan Konica och Nikon men jag kan ha fel där.
--
det enda som passar är AF-objektiv från Minolta samt Sigma, Tokina och Tamron (med AF Minolta-fattning),
däremot är en del gamla Sigma lite vanskliga och det är ej säkert att de funkar med Minolta. Varför? Ja, för dom är Sigma är inkompententa.
Köpte nyligen ett 20mm F/1.8 som inte ens funkar, ett ganska nytt objektiv till och med, eller nytt och nytt, det står DI efter namnet på objektivet. Vilket betyder Digital. Ändå hade idioterna på Sigma fixat så att första upplagan av detta objektiv gick att använda på Konica-Minolta. Klantigt.

Fast nu har Sigma gjort en del bra objektiv ändå, trots allt, eller i alla fall sett till priset. Deras 105mm Macro är bra. Det gillar jag skarpt. Gediget. Det ska vara gedigna objektiv. Inget plastigt trams a'la Tamron.
(men det är min åsikt, bara min :)
 
Jag drar snabbast i hela vilda västern.

Har aldrig hört om nån adapter för Konica-gluggar på MAF, däremot ska man kunna modda bajonetten lite på dom o köra på Olympus/Panasonic 4:3.
 
FILM) (Anddje skrev:
Jag drar snabbast i hela vilda västern.

Har aldrig hört om nån adapter för Konica-gluggar på MAF, däremot ska man kunna modda bajonetten lite på dom o köra på Olympus/Panasonic 4:3.


Vilda western va de ja *S* hmnn skulle inte de kanske kunna läggas till en chatt funktion på fotosidan för fotointresserade att kunna bubbla direkt istället för att som nu annvända sig av forumet iofs forumet har en fördel att man kan gå tillbaka för att kontrollera och finna lösningar på problemen men men *en tanke bara*
 
Bengan P skrev:
Jahadu ja IRC hmnn hört talas om Mirc förut men irc vad är det för program man ska ha för detta då ?
IRC är ett protokoll, mIRC är en klient för att använda IRC. Det finns även andra klienter t.ex. X-Chat och irssi.
 
Patrik Palombo skrev:
Livlig server dedär.. lättare o bara göra en liten livechat direkt på fotosidan så folk vet hur man kommer in :p

ett exempel på en live chatt som funkar bra finns på¨en av mina hemsidor http://grabbmat.no-ip.org/grabbmat iofs så är det alldrig några inne på chatten men själva principen för chatten e rätt kul men jag skulle tro att om den applicerades på fotosidan skulle de nog vara mycket folk inne och chatta.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.