Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Konica Revio KD-400Z,Åsikter ?

Produkter
(logga in för att koppla)

Tommy-J

Aktiv medlem
Jag är nu på väg att köpa en KD-400Z.
Någon som har åsikter om denna kamera ?
Har kollat runt lite och fastnat för denna.
Jag har sökt en fickvänlig, snabb och robust kamera med bra bildkvalite för ca 5000.-.

Någon som kan rekomendera denna eller kanske nån annan ?
Negativa sidor med den ?

Den känns väldigt seriös med sitt stålhölje
tycker jag.


Har även sneglat lite på Canon, Olympus eller kanske Pentax Optio S....
 
Tjabba Tommy!

Jag köpte min Konica KD-400Z för ett år sedan och jag ångrar inte mitt köp. Den är fickvänlig och ger bra bilder. 4 megapixlar är ju också en fördel om man vill ha förstoringar.
Den är robust byggd och pallar nog en del fast man ska ju självklart ta det lugn med den,
Jag har råkat svinga den in i en sten, skrapat den med objektivet före i ett berg så att objektivet blev intryckt. Rättade till den och sedan fungerade den perfekt igen. Blev livrädd båda gångerna...
Den är liten och snabb i uppstart, m a o lätt att dra och fånga snabba händelser. Bra med två minneskortsplatser.

Det negativa med kameran tycker jag är att saknar manuella lägen. Det är automatik som gäller. Även om den fungerar bra så hade jag velat ha manuella inställningar. Luckan som skyddar linsen (och fungerar som on-knapp) är bra men har på senare tid blivit lite slapp (det klickar knappt längre när jag skjuter upp luckan). Saknar även ett läge där man kan ta många bilder i snabb följd.

Hoppas detta gav något. Blev lite mer än vad jag tänkt men ändå... Jag gillar kameran men jag vill inte påverka ditt beslut, säger bara vad jag tycker. Titta runt lite.

Ha det gött / Andy
 
Hej!

Jag fick låna en Canon Ixus V3 på en
tävling (klicka på partypiloterna) under sommaren.

Jag tyckte det var en mycket trevlig kamera. Lätt att hantera, smidigt format och kändes robust. Lånade den bara ett dygn så jag kan inte kameran utan och innan men jag skulle nog spana in den om jag skulle köpa en.

Mvh
Svante
 
Det bidde en Konica !

Det blev en KD-410Z i dag, en uppgraderad variant.
Vet ej skillnaderna ännu men det lär jag finna ut
när den väl är igång.
Trist att vänta på att batteriet ska laddas bara....*suck*

Det första som irriterar lite är att man bara får
den kompletta bruksanvisningen på cd och bara en snabbguide i pappersform.
Sen så viste säljaren inte vilken sorts minne som är att föredra.
Den tar SD, MMC och memory stick.
Jag valde en extra memory stick till att börja med så får man väl se..
Ett 16 Mb SD hängde med så då kan jag ju ha i båda samtidigt.
 
skillnaden mellan 500 och 510 verkar va att man kan ställa in iso-tal själv och eventuellt ställa in slutartider (lite osäker)...


kanske detsamma gäller för denna?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.