** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **
Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Konica Minolta Dimage Z6

Produkter
(logga in för att koppla)

Kochen

Ny medlem
Funderar på att köpa en Konica Minolta Dimage Z6. För mig låter 3200 kronor prisvärt, men jag kan ha fel? Någon som vet om kameran är något att ha? Bra/dåliga erfarenheter om kameran?

Mvh, Joakim Koch.

För mig var iaf Z3:an ganska prisvärd, lite brusig på ISO över 100 men den dög. Z6:an lär väl vara nåt liknade

Varför säljer Cyberphoto inte Konica Minolta längre? Det ända stället jag hittar Z6 till ett vettigt pris är på NetOnNet för 3390:-. Tyvärr endast i silver. Ska man vara orolig över att Z6 inte går att få tag på snart?

Konica Minolta har lagt ner tillverkningen av kameror och Sony har tagit över. Den här nyheten är ett par månader gammal och beror nog på bristande lönsamhet hos K-M. Om jag var du skulle jag fundera ytterligare en gång om det är bra att köpa en kamera av ett märke som inte längre finns.

/Jon

http://www.fotosidan.se/cldoc/5062.htm

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar