** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **

Annons

KONICA MINOLTA Dimage Z3? och pixmania.com

Produkter
(logga in för att koppla)

Ribbe

Aktiv medlem
Hej!
Har någon testat MINOLTA Dimage Z3 jag funderar på att köpa den. Det jag behöver är en kamera med mycket ZOOOOOOM och med manuella funkoner.
Jag tänkte då köpa från www.pixmania.com är det nägon som handlat där? isåfall är de bra eller dåliga har de några prickar?

På fråga ett svarar jag: Använd sökmotorn! Det finns flera trådar som handlar om Z3. Har du mer specifika frågor som inte finns besvarade där, så fråga på! :)

På fråga två svarar jag:
http://se.pricerunner.com/retailer/5817/reviews

Edit:
Jag menar inte att vara otrevlig, även om det kanske lät så. Bara menade på att det finns mycket info här på forumet redan, som är onödigt att upprepa igen. :)

Senast ändrad:
Jag ska köpa en Z3:a jag med. Men om du ska köpa den så köp den INTE från pixmania. Det är helt obegripligt hur man ska betala det man har beställt! Allt var så luddigt och hängde inte alls ihop. Jag valde att beställa från Alfadigi.com där det enda (och smarta) betalningsviset var mot postförskott. Underbart bra tycker jag! Dessutom blev det ett ganska bra pris. :)

Ribbe skrev:
Jag tänkte då köpa från www.pixmania.com är det nägon som handlat där? isåfall är de bra eller dåliga har de några prickar?
Har köpt kamera tre gånger av Pixmania (2st Minolta X20 och en Minolta Z1), och är helnöjd. Bra priser, enkel beställning (betalat med kort), mycket snabb leverans (mindre än 48h!) och bra leveranssätt (till dörren).

Ett tips är att kolla någon fototidning innan du beställer. Ofta har dom annons med en rabattkod som ger en hundring extra i rabatt.

Vad gäller Minolta så kommer jag dock INTE köpa en till... Det är det enda företag jag varit med om som vill ha betalt för att maila en drivrutin dom inte hunnit lägga ut på webben :-(

Pixmania är bra

Beställde en Mitsubibshi 230 SB bildskärm där i tisdags eftermiddag och de sa att det skulle ta tio dagar innan jag få den men på torsdag 13.50 kom DHL med den. För en 22 tums skärm (35 kg) kostade frakten 115 kr. Skärmen var 3000 billigare än vad jag hittade i Sverige. Kvitto och priset är inklusive svensk moms!

Betala med ditt VISA och du får grejorna på stört. Snabb kundservice. Pixmania är skitstora och titta på pricerunenr så är det ingen som inte är nöjd med dom.

Det är bara att handla.

Niklas

PS Bildskärmen är kanon DS

Jag har visserligen noll koll på hur bra pixmania är att ha att göra med, men jag kollade lite priser hos dem när jag skulle köpa ett objektiv och det var ju rena skämtet. Tänkte nästan maila dem och fråga hur de har mage att ta sådana hutlösa priser; jag kunde valt en svensk butik på måfå och fått ett bättre, typ. Efter det har jag inte ens brytt mig om att kolla upp något mer hos dem.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar