Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Konica Minolta delar ut pengar

Produkter
(logga in för att koppla)
Sådär har man hållit på i USA i flera år, det är väl bara nu det börjar dyka upp i Europa lite mer.
Tillverkarna gör så dels för att kunna "tidsstyra" sina rabatter noggrannare, dels för att ingen handlare ska kunna roffa åt sig delar av rabatten (t.ex. genom att sälja kameror till det högre priset en stund extra). Sen kanske folk helt enkelt tilltalas mer av "1000 spänn tillbaka" istället för "nu 12995 istället för 13995".
 
Det är nog mest för att lura vårt "kostnadssinne" att tro att det är jättebilligt - man *får* ju pengar! Frågan man måste ställa sig numera är vad en pryl totalt sett kostar inklusive alla extra utgifter, rabatter mm. På nåt sätt ska det vara lite krångligt att ta reda på det verkliga priset ...
 
15/4 tog erbjudandet slut tror jag.

Men ni: I usa får man nu 200dollar för kamerahuset istället för 130(?) dollar som var det tidigare.
 
hailstorm skrev:
15/4 tog erbjudandet slut tror jag.

Men ni: I usa får man nu 200dollar för kamerahuset istället för 130(?) dollar som var det tidigare.
Gäller det alla som köpt kameran från USA eller endast amerikaner?
 
gäller nog endast amerikaner kan jag tänka mig men jag har faktiskt ingen aning... kan mycket väl vara så att man får 200 dollar oavsett nationalitet och hemland...

MEN: Med inlägget jag skrev vill jag visa att troligen kommer kanske KM ge mer cashback på huset i en ny drive som släpps snart...
 
Har ni hört om någon ny cash-back? Ell är det inte dags för de svenska återfärsäljarna att sänka priser lite. Amazon.de har priser under 10'.

Jag fårstår mycket väl varför tillverkarna kör med detta instället för att sänka priset. Det handlar helt enklet om att behålla de goda stämningen med de lokala handlarna. Med en cashback kampang så lockar man konsumenterna att handa i sin egna världsdel.
 
Funderar lite över hur lång tid det tog innan ni fick era pengar? Jag skickade alla pappaer och så för säker 5 veckor sen nu och har fortfarande inte fått några pengar.... X-(
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.