Annons

Komprimerade bilder i portfolion

Produkter
(logga in för att koppla)
En extra flik uppe på sidan (för portfoliobilder) utöver den för fotosidesbilder, tycker jag skulle vara bra.
Jo, men vill man egentligen visa sina portfoliobilder inne på Fotosidan? Det är ju en annan publik så att säga; idéen med Portfolio är ju just att de visas utanför Fotosidan.

Men jag förstår iofs dilemmat med att man nu måste ladda upp sina bästa bilder två gånger om man vill ha kommentarer på dem inne på FS, men även visa dem i portfolion.

Att vi inte visar 1024-bilder direkt beror på att alla inte har så stora skärmar; det skulle göra Fotosidan mycket bredare än övriga webbsajter.
Ja, om man måste ha massa reklam och jox samtidigt som bildvisningen så blir det ju svårt;-) Men visst, det är ett bra argument.

På Portfolion skulle man kunna vara mer flexibel, det är ju upp till en själv hur mycket man vill anpassa sig till sina besökare. Så det kan vi ha med oss i tänket runt omdesignen, att ha det stom tillval.
Det låter bra. Fundera gärna lite på det där med nån form av flik för bildinfo också:)

För att göra en direkt länk till Portfolion i din beskrivning, använd HTML
<a href="länken">Kolla in min Portfolio</a>
Jag håller på och påtar med det just. Vad jag inte begriper är hur man ändrar färgen. "<color=...>" verkar inte funka inom ovanstående taggar.

......Hela idéen med Portfolion från början är ju att den skulle vara skyltfönster ut åt kunder mm, och det ligger till grund för att den är så pass separerad från övrig FS-funktionalitet......

Men det går ju t.ex att lägga portfoliobilder i fotosidans pooler. Där finns ingen separation utan det fungerar som det andra. Tycker därför det skulle vara lika även med det jag tog upp i andra tråden (att portfoliobilder ska kunna visas på profilsidan) liksom att det vore bra om även en flik med portfoliobilder fanns längst upp, bredvid fotosidesbilderna.

Men det går ju t.ex att lägga portfoliobilder i fotosidans pooler. Där finns ingen separation utan det fungerar som det andra. Tycker därför det skulle vara lika även med det jag tog upp i andra tråden (att portfoliobilder ska kunna visas på profilsidan) liksom att det vore bra om även en flik med portfoliobilder fanns längst upp, bredvid fotosidesbilderna.
Jag håller med. Då skulle man även kunna ha kvar vilken utrustning som använts, samt till exempel kartfunktionen. Det är saker som fallit bort när man flyttat bilderna till portfolion.
Det enklaste borde väl vara att bilderna ligger på ett och samma ställe men kan presenteras på två olika sätt; antingen som album eller som portfolio.

Tillägg: Om jag kollar i min profil under "mina bilder" så ligger allt kvar där, bara att ingen annan kan se det.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar