Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Komponera ihop bröllopsbilder?

Produkter
(logga in för att koppla)

xenon666

Aktiv medlem
Har läst mycket här om tips och råd om bröllopsfotografering, alltid vara förutseende och ha med extra batterier, dubbla kameror och massa minneskort, inte fota med blixt osv,
Har blivit förfrågad om att fota på en väns bröllop då dom sett mina bilder och tycker dom var helt okej, har inte fotat bröllop förrut, men förklarade detta för min vän att jag aldrig hade gjort det, men det var okej, dom hade inte råd med att anlita en yrkesfotograf, men ville ändå ha bättre bilder än en liten typ pocketkamera, så jag tackade ja.
Men förrutom allt att tänka på runt omkring så vill jag nu ha lite mer tips om hur man ska komponera ihop själva bröllopsbilderna och få bra idéer, man kan ju inte springa runt och störa hur som helst heller, dom ville ha lite i Kyrkan, sedan lite när dom kommer ut och några efteråt. vill ju inte att dom ska vara missnöjda eftersom jag kanske vill använda bilderna som referens i fortsättningen.

... dom ville ha lite i Kyrkan, sedan lite när dom kommer ut och några efteråt. vill ju inte att dom ska vara missnöjda eftersom jag kanske vill använda bilderna som referens i fortsättningen.

De verkar som de har idéer själva! Fråga dem, vetja!

De kan ju surfa runt på webben en stund och välja ut några drömbilder, så du har något att jobba emot.

Per.

Jo jag tror dom vet ungefär hur dom vill ha det, men dom kanske inte vet typ vilka bildvinklar som går hem och ger bra bilder, men man får väl sätta sig här på fs och kolla igenom bröllopsbilder och få inspiration och hoppas på det bästa, är ju tråkigt bara om dom blir helt missnöjda, men har tagit många student, bal och konfirmationsbilder och dom har varit jättenöjda :)

Jo jag tror dom vet ungefär hur dom vill ha det, men dom kanske inte vet typ vilka bildvinklar som går hem och ger bra bilder, men man får väl sätta sig här på fs och kolla igenom bröllopsbilder och få inspiration och hoppas på det bästa, är ju tråkigt bara om dom blir helt missnöjda, men har tagit många student, bal och konfirmationsbilder och dom har varit jättenöjda :)

Hej, har hamnat också i samma situation! Kommer att fota en kollegas bröllop men har gjort klar för dem att jag är ingen proffs...men det var ok med dem. Har varit och tittat på lokal och pratat med paret, ställt frågor om vilka detaljer och gäster de vill ha med på bilder osv men det känns ändå lite pirrigt i magen. :) Spendera inte så mycket tid här på fs utan gå in direkt på fotografernas hemsidor. Försök att lista ut vad som är viktigt för dig...vilken 'känlsa' du vill förmedla. Och sedan öva öva öva...gå till lokalen vid samma tidpunkt du kommer att fota och för att testa ljus och vilka platser skulle vara fina osv.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar