ANNONS
Annons

Komplettera utrustningen!

Produkter
(logga in för att koppla)

Lurch

Avslutat medlemskap
Hej!

Nu har skattepengarna kommit... Jag tänkte först byta upp min Nikon D50 mot en D200 men den har fått kritik för batteritiden så jag väntar med det. Jag har som sagt en Nikon D50, med ett 18-55 kitobjektiv samt ett Tamron AF 70-300mm F/4-5,6 Di LD Macro 1:2. I väskan finns även en fjärrutlösare, ett ministativ och ett normalt stativ. Jag fotar mycket motorsport men vill gärna ta lite annorlunda bilder som sticker ut på något sätt! Observera att jag fotar för nöjes skull men är öppen för erbjudanden...

Min fråga:

Om ni hade ett par tusenlappar, vad skulle ni komplettera med/byta ut/uppgradera?

Tack på förhand!

En favoritbild:

DSC_0364.jpg

Jag hade satsat på en extrem vidvinkelzoom (10-20 eller 12-24 eller motsvarande) eller en 50mm f/1.8.

Intressanta tips! Ni får gärna tipsa om mer specifika märken och modeller också... :)

.

Jag håller med om en extrem vidvinkel, typ Sigmas 10-20. Sen beror det ju på vad du vill fota. Macro? Landskap/Arkitektur? Fåglar och andra flygande fän osv?

Jag skulle nog byta ut kitgluggen mot en 18-70 till att börja med. =P

/Fredrik

18-70 skulle jag med kunna tænka mig om det fanns några tusen liggandes och skræpa i nått hørn hemma.

ska du fota sport tror jag nog inte vidvinkel ær ett hett alternativ. inbillar mig att sækerhetsavståndet ær ganska långt i motorsport.

Jag tänkte meste generellt där med vidvinkeln, även om du kan få till jädrans läckra saker med ett sådant om du kommer NÄRA. Annars vette katten. Ett bättre tele...snabbare tele, tele med VR? =) Nikons 70-300 VR kanske. Är dock inte 2.8. Kanske en fast historia?

Du får la klura lite... (till) ;)

/Fredrik

Ja (s)kitgluggen använder jag knappt... Men ett Sigma 10-20 låter som ett kul komplement! Kan man hitta exempelbilder nånstans?

.

keckax skrev:
Ha ha! Känner du aldrig köpsug, Mattias?

/K

Jodå, alldeles för ofta :)
Nu har jag t ex köpt en Lomo, fast jag har en snarlik sak redan. Men om jag inte visste vad jag ville ha, så hade jag nog försökt vila i att inte behöva något. Men det är jag det.

Kul med 18-50. Den verkar jättevettig.

Köpa begagnat är bra om man är sugen på "nytt". Om man handlar till "rätt" pris så får man troligen tillbaka pengarna (eller mer) om man av någon anledning vill sälja och/eller byta upp sej.

/K

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar