Kim_N
Aktiv medlem
Hej kära medfotografer där ute!
Nu har jag grottat in mig i forumet i flera timmar..igen...
Jag har ett Elinchrom studioblixtpaket som funkar alldeles utmärkt i studion men som jag tycker börjar bli lite väl tungt och mycket att släpa på när jag ska ut på location. Nu har jag läst och läst och läst om att fota med lösa kamerablixtar och skulle vilja få lite tips på vad jag behöver komplettera med för att få en fungerande utrustning on location.
Jag fotar mest porträtt och verksamhetsbilder på plats. Även en del events.
Jag har en Canon 5D och en 430 EX blixt. Jag har en liten rund reflexskärm.
Frågor:
1. Jag undrar om Lastolite Softbox Ezybox Speed-Lite 22x22 cm är bra när jag fotar tex mingelbilder på events? Tycker det blir så skarpa skuggor idag, trots bouncer.
2. Vad behöver jag för att fixa porträttfotografering on location?
Det jag har tänkt är en till 430 EX blixt, ett par stativ, nån slags softbox eller paraply och ev en större fyrkantig reflexskärm. Kanske även en stor diffusorskärm.
Tar tacksamt emot konkreta förslag.
Tack på förhand.
/Kim
Nu har jag grottat in mig i forumet i flera timmar..igen...
Jag har ett Elinchrom studioblixtpaket som funkar alldeles utmärkt i studion men som jag tycker börjar bli lite väl tungt och mycket att släpa på när jag ska ut på location. Nu har jag läst och läst och läst om att fota med lösa kamerablixtar och skulle vilja få lite tips på vad jag behöver komplettera med för att få en fungerande utrustning on location.
Jag fotar mest porträtt och verksamhetsbilder på plats. Även en del events.
Jag har en Canon 5D och en 430 EX blixt. Jag har en liten rund reflexskärm.
Frågor:
1. Jag undrar om Lastolite Softbox Ezybox Speed-Lite 22x22 cm är bra när jag fotar tex mingelbilder på events? Tycker det blir så skarpa skuggor idag, trots bouncer.
2. Vad behöver jag för att fixa porträttfotografering on location?
Det jag har tänkt är en till 430 EX blixt, ett par stativ, nån slags softbox eller paraply och ev en större fyrkantig reflexskärm. Kanske även en stor diffusorskärm.
Tar tacksamt emot konkreta förslag.
Tack på förhand.
/Kim