Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Komplement till fast Nikon AF 50/1,8 D? (personfoto)

Produkter
(logga in för att koppla)

Henrik Malmborg

Aktiv medlem
Hej!

Jag har införskaffat det billiga och ack så tokbra Nikon Nikkor AF 50/1,8 D. Ett fast objektiv.

Har det till personfoton. MEN... har liten yta till studio och får mest med ansikte/halvkropp. Någon som har tips på ett bra objektiv så att jag kan få med "lite mer". runt 2500 kan jag tänka mig att lägga.

Om det är Nikon, Sigma eller något annat märke spelar ingen roll... Jag vill som alla andra, ha så bra bild som möjligt till ett bra pris. :)
Tack!

Hej!

Jag har införskaffat det billiga och ack så tokbra Nikon Nikkor AF 50/1,8 D. Ett fast objektiv.

Har det till personfoton. MEN... har liten yta till studio och får mest med ansikte/halvkropp. Någon som har tips på ett bra objektiv så att jag kan få med "lite mer". runt 2500 kan jag tänka mig att lägga.

Om det är Nikon, Sigma eller något annat märke spelar ingen roll... Jag vill som alla andra, ha så bra bild som möjligt till ett bra pris. :)
Tack!

Kolla på Nikons nya 35/1.8G ska dyka upp i butik om ett par veckor.

Se http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?t=103948

Hej!

Tack!

Kolla blocket och tradera. Om det handlar om studiofoto så klarar man sig ofta utan AF (själv föredrar jag "alltid" MF om det fins tid att handfokusera), och äldre manuell 35mm eller 28mm finns ofta där för några hundralappar.
//Stanislav Snäll

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto