Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kompaktkamera

Produkter
(logga in för att koppla)

Tobias Arvidsson

Aktiv medlem
En kompis ska köpa en digitalkampakt. Det är viktigare att den har bra bildkvalité än att den är superliten. Det är ett plus om den har bländarautomatik och ev. tidsauto. Prismässigt är det runt 3000,- eller billigare som gäller. Vad är det som gäller då?

Mvh Tobias

bara rakt av så säger jag Canon... annars får du kolla bland recensionerna.. där står allt o lite mer om alla kameror i princip...

Jag kan rekommendera Canon Ixus 40. Jag köpte en sådan till min fru innan vi for på en längre resa i höstas och den producerade bra bilder i alla möjliga och omöjliga situationer. Jag har också använt den en del. Tids- och bländarautomatik har den väl inte vad jag minns men kort tid tid resp liten bländare kommer man ju åt genom att välja ett lämpligt program.
Kameran är väl i minsta laget för mina klövar men tränar man in en bra fattning så lyckas man i allmänhet hålla fingrarna borta från både blixt och objektiv. Den är något större än en tablettask och känns mycket gedigen.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar