Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Kompaktkamera
- Trådstartare noniz78
- Start datum
Sven Blomquist
Aktiv medlem
Kompaktkameror är inte snabba. Det är bla därför som folk köper en stor klumpig systemkamera. 1 - 2 000 kr är en budgetnivå även för kompaktkameror som inte lär ge dig en snabb kamera. Inte ens min Canon G11 är särskilt snabb (vad du nu menar med snabb? Seriebildtagning eller tid för första bild eller mellan bild 1 och 2). Dock har de blivit snabbare efter hand så jag kan bara rekommendera dig att kolla på de senaste modellerna som bör vara lite snabbare än de äldre.
Sven Blomquist
Aktiv medlem
Tips
Kolla recensionerna här på FS för medlemmarnas bedömning av kompaktkameror. Där kanske du kan hitta något av intresse.
Kolla recensionerna här på FS för medlemmarnas bedömning av kompaktkameror. Där kanske du kan hitta något av intresse.
jelu1661
Aktiv medlem
Ricoh har länge varit duktiga på att bygga kompakter som både startar snabbt, har kort avtrycksfördröjning samt fokuserar snabbt (relativt andra kompakter alltså).
Jag har inte koll på vad de har på marknaden just nu, men det kan vara en god idé att kika närmare på dem. Bl.a DPReview.com brukar mäta en rad intressanta tider för kamerorna de testar, börja med att kika där .
Jag har inte koll på vad de har på marknaden just nu, men det kan vara en god idé att kika närmare på dem. Bl.a DPReview.com brukar mäta en rad intressanta tider för kamerorna de testar, börja med att kika där .
noniz78
Avslutat medlemskap
Har redan en digital system kamera med ett par objektiv m.m.
Tanken är den att jag söker en hyfsat snabb kompakt kamera gällande bildtagningen, vet att man inte kan jämföra snabbheten i en kompaktare med en systemare.
Så en hyfsad snabb kompaktare som tar relativt bra bilder är det jag söker.
Har kollat lite på ett par Canon Ixus och ett par Casio Exilim.
Tanken är den att jag söker en hyfsat snabb kompakt kamera gällande bildtagningen, vet att man inte kan jämföra snabbheten i en kompaktare med en systemare.
Så en hyfsad snabb kompaktare som tar relativt bra bilder är det jag söker.
Har kollat lite på ett par Canon Ixus och ett par Casio Exilim.