Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kompaktkamera som kan filma i minst 60fps gärna 200fps

Produkter
(logga in för att koppla)

Macaper

Aktiv medlem
Är på jakt efter en bra kompaktkamera, kompakt systemkamera för semesterfoton samt för att filma golfsving (därav minst 60fps). Blir oftare och oftare att jag lämnar kameran hemma när vi drar på semester och är den med åker den sällan ut ur hotellkassaskåpen, mest pga storleken.

Jag skulle gärna också se att den är vatten, sand och stryktålig så att man vågar ha den med på sommarsemester.

Kan tänka mig att kompromissa och skaffa en kompakt videokamera som tar hyfsade stillbilder om jag får högre fps, men helst inte.

Budget, ja ju billigare ju bättre, brukar det ju heta, men kan tänka mig att lägga på några tusenlappar om det gör stor skillnad på kvalitet. Tak är 6-8000 i alla fall, annars kan jag lika gärna byta systemkamera.

Tacksam för hjälp och råd

Du skulle kunna kika på Nikons 1-serie. Små. kompakta och med upp till 60 bilder / sekund men då inte i full upplösning. Hur det är på filmsidan är jag osäker på men en fördel med den är att autofokus är väldigt snabb även vid filmning. Med 10-30mm är den inte så mycket större än en kompakt. /Frode

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto