Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Kompaktkamera med intervall-fotografering?
- Trådstartare Danlo
- Start datum
Danlo
Avslutat medlemskap
`Robin Gyllander skrev:
Bästa är väl en powershot s3is kopplad till dator.
Självklart inte. Vem vill ställa upp en dator i ett dygn någonstans..?! Nej tack, men en billig kompakt är ok att riskera.
OscarM
Aktiv medlem
min ricoh R2 har det, ställbart mellan 5 sekunder och 3 timmar tror jag. kolla in canon-kameror med digic II-processor annars, det finns alternativa firmware till dom som ger nya möjligheter, bl.a time lapse å raw-format har jag för mig.
http://chdk.wikia.com/wiki/CHDK
http://chdk.wikia.com/wiki/CHDK
Bjorn_L
Medlem
Tack Oskar!
Jag kollade sidan du pejstade. Det tog ett tag att haja hur man skulle göra.
Laddade in det i min gamla ixus 50 och det fungerade riktigt bra!
24 bilder per minut verkar vara den snabbaste bildfrekvensen med näst lägsta upplösningen, 1600x1200, avslagen skärm och avslagen AF hjälpbelysning.
Man kan givetvis ställa in så att tiden mellan bilderna blir längre.
När jag tittade till kameran efter två timmar så stod den fortfarande och tickade! Batterimätaren visade ungefär 20% kvar.
Det jag undrar är vad som tar mest ström, att ha igång kameran eller att ta bilder. Någon som VET?
Fridens liljor!
Jag kollade sidan du pejstade. Det tog ett tag att haja hur man skulle göra.
Laddade in det i min gamla ixus 50 och det fungerade riktigt bra!
24 bilder per minut verkar vara den snabbaste bildfrekvensen med näst lägsta upplösningen, 1600x1200, avslagen skärm och avslagen AF hjälpbelysning.
Man kan givetvis ställa in så att tiden mellan bilderna blir längre.
När jag tittade till kameran efter två timmar så stod den fortfarande och tickade! Batterimätaren visade ungefär 20% kvar.
Det jag undrar är vad som tar mest ström, att ha igång kameran eller att ta bilder. Någon som VET?
Fridens liljor!