Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kompaktblixtar-förvirrad är jag

Produkter
(logga in för att koppla)
Jaha, suck, såhär lät det inte när jag frågade försäljarna av Elinchrom direkt. Då var det jättebra med kort brinntid. De nämnde att man ska räkna med en tredjedel av brinntiden för att få någon slags verklighet. Å andra sidan så anges ju brinntiden på full effekt och kortas ju när man sänker effekten.

hej

i mitt fall e laddtiden mer intressant, dvs hur ofta kan du skjuta en blixt i den inställda effekten.

HAr 2 eli o tre Interfinit, eli laddar på delar av sekunder, interfinit tar sekunder.

låter som en typisk säljare.. man skall nog läsa på och tala med oberoende folk. och det är ju det fotosidan häär ex. är till för.

jag har själv ett kit med 2st elinchrom som jag e nöjd med. det blev nog dom för att det finns gott om tillbehör och att jag hade jobbat lite med dom innan jag köpte egna.

Kan man få väcka liv i denna tråden?
Hjälp mig resonera.
Kan inte bestämma mig för följande: Det finns tre styrkor på Bowens Gemini Esprit:250, 500 och 750Ws. Den med 750 har extra kort brinntid. 1/2380 istället för 1/700 på 500Ws.
Jag vill köpa ett kit med 2 st 500Ws, MEN jag funderar nu på att byta ut en 500 till 750. Alla går att ställa med till 1:32. Så 750:an går alltså ner till 23Ws. Är det för starkt? Tänkte det kan vara kul med snabbare brinntid på en blixt ju.

HJÄLP! :)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar