Annons

Kompakt systemkamera

Produkter
(logga in för att koppla)

Modulate

Medlem
Hej! Jag har en Canon eos 400D hemma som ligger och samlar damm för tillfället, den är helt enkelt för osmidig/tung att ha med sig + att den saknar wifi och vridbar skärm, vilket jag är ute efter. Det ska helst vara en vridbar skärm som canon eos 700D och nikon D5200 har. Att byta objektiv är också ett plus. Kameran kommer att användas till vardagsbilder, natur, djur, människor och video. Priset får ej överstiga 6000kr.

Tittar man på spegellöst med pristak på 6000:- och fullt vridbar skärm begränsar man snabbt ner sig till 2 kameror mig veterligt:
1. Panasonic G6
2. Samsung NX30

Jag är osäker på hur det är med Panasonic GX7.

Sony, Fuji, Olympus, Canon och Nikons aktuella spegellösa samt övriga Samsung och Panasonic inom prisintervallet har antingen fast skärm eller en som bara kan vinklas upp och ned.

Valfri SONY NEX / ILCE: Kompakta kroppar, klassledande sensorer, WiFi, NFC, vridbara skärmar, elektroniska sökare.

Beroende på hur ofta du byter objektiv skulle jag kanske också titta på Sony RX100 eller RX10 som båda producerar riktigt bra bilder.

Valfri SONY NEX / ILCE: Kompakta kroppar, klassledande sensorer, WiFi, NFC, vridbara skärmar, elektroniska sökare.

Beroende på hur ofta du byter objektiv skulle jag kanske också titta på Sony RX100 eller RX10 som båda producerar riktigt bra bilder.

Sony NEX/ILCE har endast vinklingsbara skärmar INTE fullt vridbara som de referrerade exemplen från TS.

Tittar man på spegellöst med pristak på 6000:- och fullt vridbar skärm begränsar man snabbt ner sig till 2 kameror mig veterligt:
1. Panasonic G6
2. Samsung NX30

Jag är osäker på hur det är med Panasonic GX7.

Sony, Fuji, Olympus, Canon och Nikons aktuella spegellösa samt övriga Samsung och Panasonic inom prisintervallet har antingen fast skärm eller en som bara kan vinklas upp och ned.

Tack för bra svar! Panasonic G6 ser väldigt lovande ut men dessvärre svårare att köpa pga utgående modell. Men jag ger inte upp hoppet om den riktigt än.

Kolla prisjakt - den skall finnas inne på flera ställen. Bästa affären är antingen att köpa huset för 2995:- och beg optik eller köpa i kit med 14-42 plus 45-150 för 5995:-.

Kolla prisjakt - den skall finnas inne på flera ställen. Bästa affären är antingen att köpa huset för 2995:- och beg optik eller köpa i kit med 14-42 plus 45-150 för 5995:-.

Såg att en fotobutik i min by säljer den med 14-42 för 4999:- men lät bättre med två objektiv för en extra tusenlapp. Får tacka så mycket för hjälpen!

ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto