Kasch
Aktiv medlem
Jag är en velpotta. Jag vill ha en DSLR som jag kommer ta med mig och då ska den vara kompakt. E-420 är kompakt - särskilt med 28 mm pancake - billig och ger vettig kvalité för pengarna. Men saknar sm sagt bildstabilisering. Kameran ska verkligen användas allround, d v s såväl för porträtt, spontan gatufotografering och familjebilder. Samtidig är jag sugen på att börja jobba med zoom, särskilt för naturfotografering. Är det rimligt att tänka sig utan bildstabilisator? Uppenbarligen var det rimligt under hela fotots historia fram tilll 2000-någonting. Men när nu finessen finns...
Vad f-n ska jag göra? Bättre att bära på en klump som bara tas med vid planerad fotografering? Vänta på E-620 känns inte heller som ett alternativ eftersom den spräcker budgeten med både zoomobjektiv och pancake.
Vad f-n ska jag göra? Bättre att bära på en klump som bara tas med vid planerad fotografering? Vänta på E-620 känns inte heller som ett alternativ eftersom den spräcker budgeten med både zoomobjektiv och pancake.