Annons

Kommer ej åt Hög Prestande läge på min Fuji X-E3

Produkter
(logga in för att koppla)

jens_a

Aktiv medlem
Hejsan!

Någon som vet vad som är på tok? Jag köpte kameran begagnad i affär för ett år sedan och den funkar bra, iallafall vad jag kan se, förutom att jag enbart kommer åt Standar läge under fliken Strömhantering/Prestanda. Många som använder kameran rekommenderar Hög Prestanda läge då det snabbar op kameran. På min Fuji X-T30 funkar det bra, snabbare AF mm.

Tacksam för hjälp!
 
Jag vet inte varför din kamera uppför sig som den gör, men min X-E3 (med firmware 1.22 som INTE är den senaste) med “high performance” på skiftnyckel > power management > performance > high performance funkar som den ska.

För att se firmwareversionen håller man in knappen “disp lock” samtidigt som man slår på kameran.
 
Jag blev medveten om att min firmwareversion inte var den senaste, uppgraderade därför från v1.22 till v1.30.
Även då funkar det fint att ställa in “high performance”.

Kanske har din kamera en firmwareversion från hedenhös?
 
Jag blev medveten om att min firmwareversion inte var den senaste, uppgraderade därför från v1.22 till v1.30.
Även då funkar det fint att ställa in “high performance”.

Kanske har din kamera en firmwareversion från hedenhös?
Kameran har firmware 1.30.

Hittade ut av det. I dom svenska menyerna kan man välja på Prest. eller Standar. Varför inte På eller Av eller Boost/Standard som i X-T 30, X-E2s
Bra att veta att det inte är fel på kameran.
 
Senast ändrad:
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.