Annons

Komma i kontakt med skribenter?

Produkter
(logga in för att koppla)

Rudie

Avslutat medlemskap
Jag har så smått försökt komma i kontakt med någon skribent som skulle vara intresserad av att slå sig ihop för att göra kompletta frilansreportage med bilder för att sälja till tidningar och magasin. Har inte hittat någon liknande sida som fotosidan för skribenter.

Tacksam för tips om vart man ska börja leta!

På Svenska journalistförbundets hemsida sjf.se finns en frilanskatalog med kontaktuppgifter till frilansar och, tror jag, specialiteter.

Annars finns jag här, extraknäck kan väl vara kul.

Nytt forum på fotosidan?

Vore det inte grymt om fotosidan kunde skapa ett frilansforum? Kanske även ett forum för skribenter. Jag likt många andra både plåtar och skriver och det vore fantastiskt med en community likt denna för att söka och ta del av info. Vad tror ni andra om det?

Det beror väl lite på vilken typ av reportage du inriktar dig mot och på vilken nivå du tänkt dig, snabbjobbande frilansjournalister tar kanske lite högre taxa och lägger inte ner lika mycket tid som en som inte arbetar med det professionellt till vardags. Specificera gärna dina idéer lite närmare så kan du nog få hugg även här. Jag har öppnat en tråd om skribent och fotograf, där visar det stora antalet inlägg att intresset finns.

ANNONS
Januarirea hos Götaplatsens Foto