Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kombinera Blackrapid R-strap och Manfrotto 785b Stativ på samma gång?

Produkter
(logga in för att koppla)

thorbear

Avslutat medlemskap
Hej alla!

Har ett litet bekymmer som jag inte vet hur jag ska lösa. Jag har precis införskaffat mig ett Manfrotto 785b stativ till min Nikon D60. Jag har sen tidigare min Blackrapid R-strap kamerarem som jag tycker är kanon, den använder kameraskruvfästet också precis som snabbplattan till mitt nya stativ.

Jag undrar om någon vet hur man kan kombinera både stativfästet och kameraremfästet på samma gång utan att behöva skruva loss i tid och otid?

//Tobbe

Köp ett extra stativfäste?

Jo men jag vet inte om det finns något stativfäste där man även kan skruva fast eller hänga dit själva kameraremmen, den utnyttjar även skruvfästet.

Jag har tittat runt på cyberphoto o scandinavianphoto t.ex men hittar inget. Har du tips på någon modell?

Jag använder Manfrotto snabbfäste. Den har en ögla som man använder för att dra fast plattan. Den använder jag också för att kroka fast Black Rapids karbinhake.

Jag använder Manfrotto snabbfäste. Den har en ögla som man använder för att dra fast plattan. Den använder jag också för att kroka fast Black Rapids karbinhake.
Det låter ju praktiskt, men kan man verkligen lita på att Manfrottos D-ring håller för 3 kg kamera? Jag skulle nog inte våga.

Jag har köpt mina fästen på Scandinavian photo. Hittar ingen modellbeteckning. Det är i alla fall det lilla fästet.
Du ser det på bilden.

Bilagor

• _MG_3331.jpg
    _MG_3331.jpg
    15.7 KB · Visningar: 234
Det finns visst dom som haft otur med Manfrotto-lösningen, D-ringen i snabbplattan har töjts ut och lossnat. Kan vara bra att hålla koll på i alla fall om man använder den.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar