Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kolumn "svar" på "Lista senast inlagda"?

Produkter
(logga in för att koppla)

freolo

Aktiv medlem
Jag saknar kolumnen "antal svar" på sidan "Lista senast inlagda". Är det någon annan som gör det?
Jag tycker det är enklare att följa med i hur många inlägg en tråd har fått sedan senast man var inne o kollade.

Men om det finns en tanke med att ha en minimalistisk stil på den sidan eller någon annan tanke med det, så är det bara att låta denna tråd rinna ut i Östersjön för att aldrig mer se dagens ljus...

/Fredrik, som märker att det finns plats för det.

Klockslaget till höger uppdateras om någon svarar. Det kan ju vara ett sätt att se om någon svarat.

Om du klickar på forumets namn till höger i listan så får du upp de senaste trådarna för det forumet. I den listan finns lite mer info, t ex antal som tittat på tråden, och antal svar.

Om jag inte är inne så finns ingen info om det har lagts till 1st inlägg sen senast eller om det är flera inlägg. Det är bara det senaste inlägget som registrerar datum. Att behöva klicka vidare för att få info om antal inlägg är ett för besvärligt moment för att kunna bibehålla översikten på "Lista senast inlagda".

Men det är ju som sagt bara ett önskemål, jag önskar bara att den träder ikraft om det finns önskemål om det på fs. Om den inte kommer att användas av gemene man så är det en överflödig funktion. Då gör jag som jag gjort tidigare, bara accepterar att kolumnen saknas...

Roger: Du vill alltså inte ha kolumnen?

Jo, jag skulle gärna se den kolumn du beskriver.
Man skulle ju också kunna tänka sig en kolumn som visar graden av aktivitet i tråden, t ex antal svar och visningar de senaste 60 minuterna.

Edit: Jag missade att du menar "antal svar sedan man var inne i tråden". Det skulle vara mer intressant. Misstänker att det skulle lasta servern mer då inte sid-cachen blir lika enkel.

Det var iof det totala antalet inlägg som jag menade i denna tråd, men info som kunde meddela även hur många inlägg sen senast man var inne och "gluttade" på tråden skulle ju vara grymt.
Men som sagt, det blir lite mer avancerat då.

Jag skulle hellre velat se länksiffrorna för antalet sidor i en tråd så det hade gått att hoppa direkt till sista sidan.

Kuverten

Jag är med i ett annat forum, och som är skrivet i PhP. Där ser jag i vänstra kolumnen vilka trådar som är färska och olästa i form av en röd flagga (måste vara inloggad). Den "cashen" ligger kvar mycket längre än här.

Här på FS är det kuvert som "flaggar" olästa trådar, men dessa verkar försvinna efter väldigt kort tid (60 min?) och det är svårt att få en snabb överblick på där något nytt skrivits om man inte kollar tiden och datumet i det "finstilta" brevid.

En baggis kan tyckas, men jag retar mig lite på det...

Sven, ja det kanske bara är så att jag inte är nöjd med forumet där man kan se vilka trådar som jag inte vart inne på. Det är inte säkert att det är just min kolumn "Antal svar" som jag saknar. Det kan vara något helt annorlunda. Som tex ett bättre system för att se vilka forum som har nya inlägg. Kan dock inte sätta fingret exakt på vad som skulle behöva åtgärdas.
Sven, vad är mer för skillnad på fs forum och det som du har kikat på??
Det ska ju påpekas att fs forum är galet stort och många trådar och många nya inlägg, så det kanske inte går att applicera funktionerna från ditt andra forum direkt på fotsidan, men det kanske går att låna lite funktioner...

Kanske saknas ett kuvert på sidan "Lista senaste inlagda"??

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto