Annons

Kolla här [om kattbilder]...

Produkter
(logga in för att koppla)

van der G

Guest
Kolla här ...

Kan ni koppla av från megapixelfånerierna ett tag, (spara vad ni tyckt och läs det på nytt sen när vi räknar i terapixlar :eek:)

Det här slår det mesta jag sett - få bildgallerier har flere kattbilder än den här ... inhget fel på entusiasmenhttp://www.kowalscheck.de/Hobbies.htm

Kattbilder är nästan aldrig bra ur ett fototekniskt och/eller kompositionsmässigt perspektiv (tycker jag). De lever snarare på människans kärlek till djur och då framförallt till sina husdjur.

Några av de bästa kattbilder jag sett är usla rent fotografiskt men visar upp kattdjurets typiska personlighet och deras "laidback" attityd till livet. Just det som gör att jag älskar katter, och kattbilder.

/Joakim

Jag har en underbar bok med svartvita kattbilder av Thomas Wester. Få eller ingen av fotosidans kattbilder skulle platsa där. De är mästerliga, både tekniskt och innehållsmässigt så visst går det att ta bra kattbilder!

Visst går det. Kalmarfotografen, poeten och författaren Anders Johansson har gett ut två böcker om katter. De heter "Snuffe" och "Tuffe" och handlar om hans två katter. Många bra bilder och jättefin text. Rekommenderar böckerna till alla kattälskare.

/Joakim

vill bara flika in att jag tycker det finns många bra bilder på fotosidan. har blivit riktigt glad och inspirerad av att leta upp favoriter till bildväljargrejen.

Hm ... jag har en 4 mån borderterriervalp bredvid mig som heter Tough Guys Snufkin alias "Snuffe" ... är det här att betrakta som ett omen nu sen då ... ;oD

Bilagor

• snuffe.jpg
    snuffe.jpg
    21.2 KB · Visningar: 755
bjanha skrev:
anna, du kan väl ge några exempel på kattbilder på fotosidan som du anser har allmänintresse?

jag skulle kunna visa några jag tycker är bra. vet dock inte vad det skulle tjäna till riktigt.
men om du gärna vill så gör jag det.

finns några med i mitt bildval som kommer den 28:e

Joakim, du har varit en av mina "hemliga favoriter" på FS men nu diskvalificerar du dig å det grövsta. Kanske missuppfattar jag eller är känslig på det området, så du får gärna förklara hur du tänkte här.

kanske Joakim syftar på att tråden som vanligt kommer spåra ut ( det har varit ett antal trådar där man kommit med konstiga jämförelser med nazitiden), och någon kommer att göra liknelser med tyskland och andra världskriget, det är inte helt ovanligt att en tråd spårar ut på de mest bizarra vilovägar.

eller så mena han nått helt annat:)

Goodwins Lag!

Goodwins lag som kommer från Usenet, föregångaren till diskussionsforum är den mest troliga kandidaten tror jag. Där är ett av ursprungen till Hitler och Nazi i diskussionstrådar.

http://members.tripod.com/~goodwin_2/law.html

Re: Allmänintresse.
Det är en högst personlig grej vilka som gillar vissa bilder, oavsett om det är på katter eller andra tingester som kan benämnas pumor, allmänintresse undrar jag om det finns definerat. Men visst, jag skulle tippa på något i stil med: Allmänintresse, en bild där majoriteten av besökarna på fotosidan kan se någon slags fotografiska kvalitéer.

Senast ändrad:
Lugn & besinning ...

"Katt" som tema blir tungt i längden - gör sig kanske bäst som anonym birollsinnehavare - typ : "svart katt försvinner i svagt duggregn bakom fördärvaskrynklad korrugerad soptunna i trång bakgata i skenet av f-n så illa tilltygad gaslykta mod. 1934" ...

Gå ut och ta den & pressa den gärna noisig - en bild får gärna ha en ide, annars kan man köra rörelsedetekterande webcam ... =oD

Bilagor

• waskersson katt.jpg
    waskersson katt.jpg
    23.7 KB · Visningar: 279
Bibi skrev:
Man må kalla det vad man vill. Det är ändå olämpligt, fult och nivålöst.

Ta det lungt Brita! Det var ett litet skämtsamt experiment från min sida. Var tvungen att testa hypotesen om att alla diskussioner tvärdör om man nämner Hitler eller nazisterna (kallas Goodwins lag precis som Peter nämner)! Men det funkade ju inte denna gången! :-D Valde kanske fel sorts diskussion! :-D

/Joakim

ANNONS
Januarirea hos Götaplatsens Foto