Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Kodak T-Maxfix!
- Trådstartare labbist
- Start datum
Olof B
Aktiv medlem
På min flaska står det att 5 liter arbetslösning (1+4) räcker till 100 stycken 120-filmer.
Vätmedel i sista sköljbadet skadar inte. Då det annars kan bli rinn märken och liknande.
Det funkar med en halv droppe diskmedel också, fast jag tror dock att vätmedel innehåller något mer än bara ytspänninghämmande medel.
Vätmedel i sista sköljbadet skadar inte. Då det annars kan bli rinn märken och liknande.
Det funkar med en halv droppe diskmedel också, fast jag tror dock att vätmedel innehåller något mer än bara ytspänninghämmande medel.
labbist
Medlem
På min flaska står det att 5 liter arbetslösning (1+4) räcker till 100 stycken 120-filmer.
Okej, då borde en liter lätt räcka till mina 15 rullar. Tack för svar.
fredrikru
Aktiv medlem
Okej, då borde en liter lätt räcka till mina 15 rullar. Tack för svar.
Gör klarnings testet så märker du när fixen tar slut. Du kan använda fixen flera gånger och olika filmtyper vill ha olika lång tid men T-korns film typ TMax gör slut på fixen snabbare.
Vätmedel är viktigt och en flaska räcker mycket länge.
Rekommenderar även att du skaffar HCA så kortar du ner sköljtiden.
labbist
Medlem
Gör klarnings testet så märker du när fixen tar slut. Du kan använda fixen flera gånger och olika filmtyper vill ha olika lång tid men T-korns film typ TMax gör slut på fixen snabbare.
Vätmedel är viktigt och en flaska räcker mycket länge.
Rekommenderar även att du skaffar HCA så kortar du ner sköljtiden.
Jo det klart,det kan jag göra, men jag skulle veta hur mycket jag skulle behöva köpa på mig, på en gång, har inte råd med två beställningar från photax.
Tror du det skulle räcka till 10 Trix, och 5 Fomapan ?
HCA, ja!
Olof B
Aktiv medlem
Som sagt en liter fix (arbetslösning) räcker till ca 15-20 filmer.
Men bäst att kolla med klarnings testet ifall fixet behöver bytas ut.
Exempelvis att du först tar Kodakfilmerna och kollar om fixet behöver bytas innan du går över till Fomafilmen.
Eller spelar säkert och byter efter Kodaken.
Men bäst att kolla med klarnings testet ifall fixet behöver bytas ut.
Exempelvis att du först tar Kodakfilmerna och kollar om fixet behöver bytas innan du går över till Fomafilmen.
Eller spelar säkert och byter efter Kodaken.