ANNONS
Annons

Kodak Panatomic-X

Produkter
(logga in för att koppla)

Fredrik Råholm

Avslutat medlemskap
Kom över en rulle Kodak Panatomic-x iso 32. Men nu är det så att den borde ha framkallats före 6 1982! Den som jag fick den av så menade att den hade varit i frysen hela tiden. Tror ni man kan få ut några bilder ur den eller är det bara att spara i frysen 20 år till för nostalgins skull!?
Nån som vet när den här filmen lades ner?

Kom över en rulle Kodak Panatomic-x iso 32. Men nu är det så att den borde ha framkallats före 6 1982! Den som jag fick den av så menade att den hade varit i frysen hela tiden. Tror ni man kan få ut några bilder ur den eller är det bara att spara i frysen 20 år till för nostalgins skull!?
Nån som vet när den här filmen lades ner?

Hej!
Kodak slutade tillverka den i början av 1980, om jag inte har fel.Nu förstår jag det som att du har en oexponerad rulle.Vill du testa så är det ju bara att "skjuta" bilder.Den går att framkalla i D-76 1+1 9 minuter eller 4 1/2 min i HC-110 /B.

Ps.Glömnde säga att agitation bör vara var 30 sek interv.Och att filmen slutade tillverka 1987,sedan kom T-Max 100 som ersättare. Detta fanns i mina "fotopapper" i mörkrummet.

Senast ändrad:
Tack för infon!

Tror den får ligga kvar i frysen, vågar inte chansa och använda den. Den får ligga kvar och mogna 30 år till! ;)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar