Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kodak High Definition

Produkter
(logga in för att koppla)
Man kan väl knappt ha undgått all reklam som för tillfället surrar i TV och tidningar angående Kodaks "nya" film High Definition.
Jag tänkte att jag skulle köpa en sådan idag: jag gick ner till min fotohandlare och började prata om filmen. Han sa att han testat den och att det inte var någon särskild skillnad mellan denna och Kodak Gold. Meningen är att HD ska ersätta Gold, Gold ska ut ur sortimentet.
Jag trodde HD var något helt revolutionerande, det är i allafall vad jag har upplevt från reklamen på TV.
Är det någon som har praktiska erfarenheter av HD?
Annars fortsätter jag nog som vanligt med Fuji Reala och testar inte ens HD.

Mvh
Jonas
 

Bilagor

  • k2003001l_2.jpg
    k2003001l_2.jpg
    11.6 KB · Visningar: 541
TV-reklam ja, som t.ex Kodak Gold Ultra eller vad den hette? Som skulle ge SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ mkt bättre och skarpare bilder.... :) Man ska nog ta sådant där med ett par nypor salt.
 
Jag har precis fått tillbaka en rulle high definition. Två av bilderna på min sida är tagna med den. Fiskebåt och Liten våg. Kan inte säga att jag är jätteimponerad... tyckte färgerna blev lite tråkiga... Nu har ju inte jag nån större erfarenhet av olika filmer men jag tycker inte den lever upp till allt som sägs i reklamen!

/MAlin
 
Kodak HD

Hej Malin.
Jag kollade in dina bilder. De var verkligen fina, gillar "liten våg". Men det är klart, filmen var ju kanske inte någon revolution?

/Jonas
 
Nej ingen revolution... Nu fick jag mina bilder som muta för att kodak strulade med att skicka min kamera till minolta.. Men de är rätt dyra.. iaf på kodak image center.. 139 kr för 3x 24 bilder!
Tror nog att de flesta andra filmer klarar det minst lika bra som high definition...

=) /Malin Tack för det du sa om bilderna!
 
Reklam handlar ju inte sällan bara om att överdriva och försköna sanningen, och att förstärka sitt varumärke.
Jag tror inte ett skvatt på att Kodak HD skulle vara något särskilt nytt. Förmodligen bara en "rebranding" av Kodak Ultra (visst hette den Kodak Gold Ultra förut?), möjligen med nån liten finjustering någonstans.
 
Har provat två 36:eek:r HD och kan säga att den inte imponerade speciellt mycket. Superian klår den och den får man nästan till halva priset.
 
jag kan säga att jag själv inte ser skillnad mellan KodakHD / Cosina VX eller Göfab10:an's rullar förutom priset men så är jag nybörjare åxå :)
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.