Martin Gunnarson
Aktiv medlem
Nu gissar jag.
Kan valt program på kameran påverka? M, P, S, A osv.
Kan valt program på kameran påverka? M, P, S, A osv.
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
deez skrev:
om blixten tjuter (alltså inte piper som vid normal laddning) så känns det som ett hårdvarufel, att den inte laddar som den ska tycker jag..
jag har aldrig råkat ut för det med min 800.. nån gång har den pipit lite mer, men inte så jag reagerat direkt på det.. och den löser "alltid" ut .. så länge jag inte gör nått fel
jag tror det är service på blixten som är svaret..
deez skrev:
Jaha! Nu fattar jag vad du har för problem.. Undrar om jag inte har haft det också nu när du säger det, men jag bara tryckte lite så försvann det.. Det är just den gången jag menade när jag skrev att jag har hört min pipa på annorlunda vis..
Jag fattar dock inte riktigt heller texten du pastear här..
Börjar blixten pipa så fort du sätter igång den, eller den piper när du försöker lösa ut den trådlöst första gången?
Testa om den löser ut ifall du sätter den på SD-4 eller vad det heter.. alltså det fasta fjärrläget.. Och sätt kameran på kommando manuell.. Sätt inte kameran för snabbt bara, för min löser ut in om jag kör på för snabba hastigheter.. Inte slutaren alltså, utan i menyun för kommantoläge -> manuellt
Testa om den löser ut då.. isf är det ju inget fel på själva kopplingen mellan kameran och blixten.. testa sedan ställa tillbaka den på remote med ttl..
Kenny
deez skrev:
Ah.. det visste jag inte.. och ja, jag menade SU-4..
Ja då vetefan.. kan man inte lösa ut sb-600 överhuvudtaget med manuell styrka då eller?