Annons

KM Batteriladdare i Norsjö?

Produkter
(logga in för att koppla)

Benzky

Aktiv medlem
Är 80 mil hemifrån och upptäcker att jag glömt batteriladdaren till kameran. Suck.

Eftersom det vore kul att få lite bilder på tomten och ungarna även i år så undrar jag om det finns någon i Norsjö med omnejd som har en laddare för KonicaMinoltas NP-400 för utlåning en liten stund.

Om du har en KM 5D, 7D, A1, A2, A200 eller liknande kamera borde du ha en sådan laddare.

Droppa med ett mejl om du kan och vill hjälpa mej. Tack på förhand.
 
Hmmmm....

Antingen är Norsjöborna inte de mest aktiva på Fotosidan, eller också har alla gått på Canons marknadsföring ;-)

Kan ju även tänkas att de bara firar jul i stället för att hänga här, Verkar i alla fall som att man får förbereda sig på att ladda batterierna till kompaktkameran.

Man skulle du hitta en laddare i någon garderob, eller kommer på att du har en kompis med en kamera som det står KonicaMinolta på så är det bara att droppa mej ett mejl.
 
Tjenare...

Jag har ingen aning om nån såndär laddare för jag har Nikon, Men vi har ju en dataaffär som har lite kameragrejer men jag är tveksam på att det finns där. Men om du är där kan du fråga Rick Johansson (han finns här på fs också) han kanske vet nån.

mvh Jesper
 
Senast ändrad:
Jo, jag har varit in och pratat med Ricke men det verkar vara glest mellan KM fotograferna i västerbotten, eller åxå är de bara blygsamma som de norrlänningar de är ;-)

Dock gav ditt andra tips (via e-post) napp och kl 09.00 imorgon (julafton) kommer jag att ha en laddare i min hand. Yes!
 
FILM) (philip svensson skrev:
grattis, får jag fråga hur du lyckades med det? bad du nån granne skicka upp din laddare eller nåt?

Tror inte att jag skulle anförtro en så'n grej till vårt postverk. Då hade jag nog fått laddaren framåt trettondagen.

Fick ett tips om en fotograf som bor i Norsjötrakten som har en A1 som reserv/backup. Han kunde låna ut en laddare. Snacka om julklapp.

Nu håller jag på att trycka i kräm i tre batterier så det var då attan om jag inte skulle få med tomten på nå'n bild ;-)
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.