Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Kloning
- Trådstartare plural
- Start datum
Fogge
Medlem
Jag tror du är ute efter "multipla exponeringar" eller motsvarande, som tillåter en att exponera och lagra flera komponeringar tagna från samma punkt i en och samma bildfil, så att man kan få till illusionen av att man spelar Monopol med sig själv medans man häller upp ett glas saft åt .. ja, sig själv.
Exakt hur du går tillväga (och vad inställningarna heter) varierar med vad du har för kamera.
Det går givetvis att eftermanipulera i datorn, men jag får för mig att det är enklast att sköta ihopmonteringen redan i kameran.
Exakt hur du går tillväga (och vad inställningarna heter) varierar med vad du har för kamera.
Det går givetvis att eftermanipulera i datorn, men jag får för mig att det är enklast att sköta ihopmonteringen redan i kameran.
Magnus Edström
Avslutat medlemskap
Sätt kameran på stativ och använd fjärrutlösare eller timern inställd på 10 sek eller nåt. Ta ex v 3 bilder, flytta dig mellan varje bild. Se till så att du har lite avstånd mellan "dig själv" på dessa bilder. Öppna bilderna i photoshop och lägg dem över varandra, 3 lager alltså. Enklast är att dra bildern över varandra, om du håller shift nedtryckt medans du drar lägger sig bilderna över varandra pixel för pixel. Därefter suddar du fram dig med sudgummit. Finns förstås fler varianter på detta, detta är ett exempel. (Du kan även klona "dig själv" till en bild etc.) För att få det bra är det viktigt att varken kameran eller andra objekt i bilden rör sig mellan exponeringarna. Byt kläder mellan exponeringarna för ännu bättre effekt.